Detta uppdrag är ej aktivt längre.

Kommersiell analytiker till Mindshare

Är du den vi söker?
Mindshare söker en kommersiell analytiker
Om du värderar tempo, samarbete och provokation, då hör du hemma hos oss på mediebyrån Mindshare som jobbar med flera av Sveriges och världens ledande varumärken. Vi hjälper våra kunder med mediestrategisk rådgivning, kampanjplanering och ökad reklameffektivitet. Vi kommer uppmuntra dig att bryta reglerna, förkasta koncept, bygga upp dem bättre och återuppfinna det omöjliga.

Den viktigaste frågan är om du är redo?
Är smart data det du lever för? Kan du sålla bland och koppla ihop data och datakällor på ett relevant sätt? Är du grym på att navigera en kunds tekniska set-up? Och är du dessutom duktig på att visualisera data på ett lättförståeligt sätt?

Underbart! Vi söker just dig! Läs vidare!

Arbetsbeskrivning
Tjänsten som kommersiell analytiker handlar primärt om att arbeta för ökad effektivitet av våra kunders kommunikation genom ett digitalt arbetssätt.
Rollen innebär bland annat att:

• tillsammans med kundansvarig ta fram digital strategi för våra kunder i syfte att öka ROI

• navigera och rådge kunden om dess tekniska set-up för kommersiella syften

• ansvara och leda arbetet med de verktyg, modeller och resurser som används lokalt och globalt inom området digital analys hos Mindshare Business Planning, samt bidra till utveckling av nya verktyg och modeller med fokus på ett digitalt arbetssätt

• individuellt eller i samarbete med kundansvarig initiera nya konsultuppdrag mot kund

• driva omni-channelprojekt i syfte att personifiera varumärkesupplevelsen

• utforma och driva Mindshares erbjudande inom digital analys och öka vår trovärdighet som strategisk partner till våra kunder i ett digitaliserat medielandskap

• visualisera datakällor på ett strukturerat och snyggt sätt

Övriga teamet på Mindshares Business Planning-avdelning består av strateger och analytiker som bl.a. jobbar med målgruppsanalyser, kvalitativa undersökningar, varumärkesmätningar, kampanjutvärderingar, ekonometrisk modellering, digitala attributionsmodeller och dashboards.

Förutom Mindshare-teamet kommer du ha nära samarbete med vårt holdingbolag GroupM, som tillhandahåller och ständigt utvecklar teknik och tjänster inom marketing tech (bl.a. tillsammans med MIT och IBM Watson). Näst efter Google och Facebook investerar GroupM mest i teknik i mediebranschen globalt.

Din profil
Du har gedigen erfarenhet av omni-channel, digital attribution, data-onboarding, tech audits och visualisering av data. Vi tror vidare att du har en utbildning inom statistik, marknadsföring eller IT/datateknik, samt fem års arbetslivserfarenhet. Som person är du nyfiken, analytisk, strukturerad och har god förmåga att se samband och helheter. Du triggas av att lösa problem och omvandla utmaningar till lönsamma resultat.

Meriterande kunskaper: Tableau, Microsoft BI, R, PowerPivot, SPSS, digitala analysverktyg som Google Analytics.

Om företaget
Det är originella tänkare som genom historien förändrat världen. I mediesfären var det vi. När vi slog upp portarna för Mindshare skrev vi om reglerna och vi vill att du ska hjälpa oss att göra det igen. Mindshare ingår i WPP plc och är en av världens största mediebyråer med 7 000 anställda på 116 kontor i 82 länder. Genom Adaptive Marketing bidrar Mindshare till tillväxt och ökad lönsamhet i kundernas affär. I Sverige har Mindshare 63 anställda, varav 14 i Göteborg. Omsättningen för 2015 var en knapp miljard SEK och på kundlistan finns bl. a annonsörer som AMF, SEB, Lufthansa, Nike, Stadium, Unilever, Volvo och Åhléns.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående. Vårt kontor ligger på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten? Du är välkommen att kontakta Aje Stenbeck, aje.stenbeck@inhouse.se

Du ansöker genom att registrera CV och personligt brev här. Urval sker löpande så ansök så snart som möjligt, dock senast den 22 juni 2017.