CRM Marketing Manager till Stockholm Live

Är du den vi söker?
Vi söker en ny kollega till vårt starka marknads- och kommunikationsteam i rollen som CRM Marketing Manager. Vi tror att du har några års erfarenhet av, och nu tillräcklig kunskap, för att utveckla och driva framgångsrika CRM-kampanjer samt är beredd att ta hela ansvaret som ansvarig CRM Marketing Manager. I den här nyinrättade tjänsten får du nära till det globala nätverket som ingår i AEG-koncernen (Anschutz Entertainment Group). Hos oss får du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla CRM-arbetet vidare på Sveriges största evenemangsarenor. Vidare är vi övertygade om att du för den här rollen har en god analytisk förmåga för att naturligt förstå kundresor och sätta dig in i undersökningar, siffror och statistik.

Vi ser att du som CRM Marketing Manager drivs av att få bidra till arbetet med kundresan, vara med mitt i, där det händer med närheten till fantastiska evenemang inom såväl sport, musik som B2B-evenemang. Du kommer ansvara för både strategier och ändå vara djupt involverad i de dagliga taktiska åtgärderna i syfte att uppnå ökad intjäning per kund.

Som CRM Marketing Manager rapporterar du direkt till Marketing- & Communications Director inom Stockholm Live men samarbetar nära både marknadsavdelningen och biljettavdelningen. Din arbetsplats är på huvudkontoret vid Ericsson Globe i Stockholm. Du har en arbetsplats på kontoret men en viss del av det här jobbet är också alla arenorna för att följa våra kunder live.

Arbetsbeskrivning
Rollen innebär i urval:
• Övergripande strategiskt och operativt ansvar för all CRM-bearbetning och automation för kunder till våra arenor, Friends Arena, Ericson Globe, Tele2 Arena, Hovet och Annexet, samt turistattraktionen Skyview.
• Ansvar för företagets besökardatabas och samtliga utskick som görs till våra målgrupper; besökare, kunder och partners.
• Framtagning och implementering av kommunikationsplan och kampanjer för CRM-arbetet i nära samarbete med dina kollegor på marknadsavdelningen.
• Ansvarig för uppföljning av nyckeltal, analyser och segmentering av databasen för att presentera detta internt samt mot potentiella partners.
• Kravställa, analysera statistik i kundundersökningar och presentera rapporter och löpande uppföljning för ledningen och utvalda intressenter.

Din profil
Vi söker dig som:
• Har en högre utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller liknande.
• En väl utvecklad kunskap inom CRM och Marketing automation med erfarenhet av CRM-system gärna Adobe Marketing Cloud.
• Fördjupat dig i multikanalsstrategier och har en god förståelse kring digitala kanaler och den viktiga kundresan.
• Några års erfarenhet av strategiskt och operativt CRM-arbete gärna från ett bolag med högt tempo och ett agilt arbetssätt.
• I grunden har en strategisk helhetssyn, är strukturerad och har en välutvecklad analytisk ådra.
• Är mycket bra på att uttrycka dig kreativt och kommunikativt i både tal och skrift på både svenska och engelska. Har en dokumenterat mycket god kommunikativ förmåga och du kan på ett säljande och pedagogiskt sätt nå ut med valda budskap.
• Har lätt att arbeta självständigt med har lika lätt för att vara en del av ett team och bidra med nöje och nytta till kollegorna
• Har mycket goda kunskaper i Office – paketet

Om företaget
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Ericsson Globe, Hovet, Annexet, Tele2 Arena och attraktionen SkyView i Johanneshov, samt Friends Arena i Solna. Varje år besöker ca 3 miljoner människor våra arenor och de över 330 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Det gör oss till den absolut största arenaoperatören i Norden. Några av Sveriges främsta idrottslag har även sin hemmaarena hos oss – Hammarby Fotboll och Djurgården Fotboll på Tele2 Arena, Svenska Herrlandlandslaget och AIK Fotboll på Friends Arena samt AIK Hockey och Djurgården Hockey på Hovet.

Stockholm Live är en del av AEG, Anschutz Entertainment Group, ett världsledande företag inom idrotts- och underhållningsevenemang, med 125 arenor och 26 000 medarbetare världen över. För mer information se www.stockholmlive.com samt www.aegworldwide.com.

Övrigt
I den här viktiga rekryteringen till ett heltidsjobb för en tillsvidareanställning har vi valt att samarbeta med Inhouse AB. Det innebär att hela rekryteringsprocessen sker genom Inhouse. Alla frågor, samtal och mail kring tjänsten går till mona.beckman@inhouse.se.
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Ericsson Globe, Hovet, Annexet, Tele2 Arena och attraktionen SkyView i Johanneshov, samt Friends Arena i Solna. Varje år besöker ca 3 miljoner människor våra arenor och de över 330 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Det gör oss till den absolut största arenaoperatören i Norden. Några av Sveriges främsta idrottslag har även sin hemmaarena hos oss – Hammarby Fotboll och Djurgården Fotboll på Tele2 Arena, Svenska Herrlandlandslaget och AIK Fotboll på Friends Arena samt AIK Hockey och Djurgården Hockey på Hovet.

Stockholm Live är en del av AEG, Anschutz Entertainment Group, ett världsledande företag inom idrotts- och underhållningsevenemang, med 125 arenor och 26 000 medarbetare världen över. För mer information se www.stockholmlive.com samt www.aegworldwide.com.

Att söka jobbet

I den här viktiga rekryteringen till ett heltidsjobb för en tillsvidareanställning har vi valt att samarbeta med Inhouse AB. Det innebär att hela rekryteringsprocessen sker genom Inhouse. Alla frågor, samtal och mail kring tjänsten går till mona.beckman@inhouse.se.

Vi har intervjuer löpande och har för avsikt att tillsätta tjänsten i början av 2018.

Du söker jobbet genom länken nedan. Varmt välkommen med din ansökan!