Digital Behaviour Analyst/webbanalytiker till K-rauta.

Är du den vi söker?
Du kommer att planera, administrera, kontrollera digitala beteenden och marknadsföringsaktiviteter. För att ständigt utveckla den digitala kundresan i våra kanaler och säkerställa ett effektivt resultat av kampanjerna, länkar och content.

Arbetsbeskrivning
Rollen innefattar att till stor del att analysera den data som kundtrafiken genererar för att sedan vidareutveckla kundresan genom olika kanaler. Inför varje release skall dokumenterade tester göras. Vid större releaser sker detta tillsammans med andra avdelningar. Testresultaten rapporteras enligt rutiner och föreskrifter.

En viktig del av jobbet är att fånga upp den transformering av kundbeteendet som sker och utveckla framtidens kundresa i våra digitala kanaler. Som K-rautas Digital Behaviour Analyst and Marketer kommer du att ansvara för allt innehåll på webben, som inte är ren produktinformation, ger kunden den bästa upplevelsen mot uppsatta KPI:er.

Du kommer vara ansvarig för att leda och driva arbetet med utveckling och underhåll av extranet. Du kommer vara ett kommunikationsstöd till interna avdelningar samt varuhus samt arbeta strategiskt med informationsarbetet. Du kommer även arbeta med att publicera, skapa struktur samt att skriva olika texter för digitala kanaler.

Som Digital Behaviour Analyst and Marketer kommer du att jobba nära E-handelsansvarig och marknadsavdelningen samt delta i utvecklingen av en framgångsrik kundupplevelse och e- handelsförsäljning.
Du har ett tydligt ansvar för sitens NPS, aviseringsfrekvens samt besökarupplevelse (UX/IX)

Rollen innefattar att till stor del att analysera den data som kundtrafiken genererar för att sedan vidareutveckla kundresan genom olika kanaler. Inför varje release skall dokumenterade tester göras. Vid större releaser sker detta tillsammans med andra avdelningar. Testresultaten rapporteras enligt rutiner och föreskrifter.

En viktig del av jobbet är att fånga upp den transformering av kundbeteendet som sker och utveckla framtidens kundresa i våra digitala kanaler. Som K-rautas Digital Behaviour Analyst and Marketer kommer du att ansvara för allt innehåll på webben, som inte är ren produktinformation, ger kunden den bästa upplevelsen mot uppsatta KPI:er.

Du kommer vara ansvarig för att leda och driva arbetet med utveckling och underhåll av extranet. Du kommer vara ett kommunikationsstöd till interna avdelningar samt varuhus samt arbeta strategiskt med informationsarbetet. Du kommer även arbeta med att publicera, skapa struktur samt att skriva olika texter för digitala kanaler.

Som Digital Behaviour Analyst and Marketer kommer du att jobba nära E-handelsansvarig och marknadsavdelningen samt delta i utvecklingen av en framgångsrik kundupplevelse och e- handelsförsäljning.
Du har ett tydligt ansvar för sitens NPS, aviseringsfrekvens samt besökarupplevelse (UX/IX)

Din profil
o Högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdig utbildning, 180 hp (120p).
o 3-5 års erfarenhet av liknande roller. Gärna analytiker/planner med kreativ talang.
o Väl utvecklad stilistisk förmåga.
o Erfarenhet av varierat kommunikations- och informationsarbete i digitala kanaler.
o Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska.
o Erfarenhet av att ha jobbat i internationella bolag är meriterande.
o Praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och då helst kopplat till e-handelsbolag.
o Mycket god förmåga att förmedla kundanpassade budskap digitalt.
o Stort intresse för att jobba i team med olika kunskapsområden.

Om företaget
K-rauta Sverige
K-rauta har i dag 18 byggvaruhus i Sverige, från Malmö i söder till Umeå i norr. Med våra rötter i ett land med ett klimat som ställer höga krav så vet vi att kvalitet lönar sig i längden. Oavsett om det gäller hemmet, trädgården, byggplatsen eller entreprenaden så kan du lita på en partner som lever efter att förtroende byggs på sikt. I Sverige har vi ca 900 medarbetare.

Onninen Sverige
Onninen erbjuder heltäckande material- och informationsflödeslösningar till entreprenörer, industrin, offentliga organisationer och återförsäljare av tekniska produkter samt leverantörer. I Sverige har vi ca 350 anställda och finns på 17 orter från Luleå i norr till Helsingborg i Söder.

K Group bygg- och teknisk handel
Kesko och K Retailers bildar tillsammans K Group, den tredje största detaljhandelskedjan i norra Europa. K Groups bygg- och teknisk handel har ett omfattande utbud av produkter till alla våra kunder i olika kundsegment – från grundbyggnation till inredning och från VVS, VA till högspänningsföretag. Försäljningen sker genom olika kanaler såsom ett omfattande butiksnätverk i norra Europa, webbshop och digitala tjänster. K Group är den femte största aktören inom bygg- och teknisk handel i Europa. Våra kunder får service genom Onninen, K-rauta, Byggmakker, Senukai, OMA och Rautakesko B2B Service. Tillsammans med K-handlare har vi över 18 000 anställda och 2016 uppgick pro forma till 4,4 miljarder euro. Vi verkar i Finland, Norge, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Ryssland och Vitryssland. www.kesko.fi/en

Övrigt
I den här rekryteringen samarbetar K-rauta med Inhouse, Peder Mårtensson ring gärna honom på 0708-14 88 00 alt. sök tjänsten på www.inhouse.se