Detta uppdrag är ej aktivt längre.

Digital Communication Manager

Arbetsbeskrivning
Nu söker Autoliv en Digital Communication Manager. I rollen ingår ett brett ansvar, strategiskt och operativt, för utveckling av digitala kanaler och kommunikation via dessa. Arbetet innebär att via de digitala kanalerna bygga varumärket i tätt samarbete med övriga på kommunikationsavdelningen.

Arbetsuppgifter:
• Vidareutveckla och förvalta autoliv.com för en bättre användarupplevelse och bättre konvertering.

• Ansvara för kontinuerlig vidareutveckling och förbättring av hur Autoliv på lokal och global nivå använder digitala kanaler genom att hålla koll på trender och nya möjligheter.

• Driva och samordna digitala kommunikationsfrågor vad gäller struktur, design, innehåll, funktionalitet, upplevelse och användbarhet, i syfte att stärka varumärke och erbjudande i digitala kanaler.

• Fungera som en länk mellan IT och kommunikationsavdelningen. Målet är att maximera effekterna av Autolivs kommunikation genom utveckling och av digitala kanaler.

• Skriva och publicera innehåll för intern- och externkommunikation.

Din profil
• Mångårig erfarenhet (min 5 år) av att driva och utveckla digitala tjänster för marknadsföring, kommunikation och försäljning.

• Erfarenhet av att handla upp och beställa tjänster av externa leverantörer (teknik, innehållstjänster, sökmarknadsföring, webbyråtjänster).

• Du är en bra kommunikatör, du kan skriva (krav engelska) och har en förmåga att förankra, sälja in, driva igenom idéer och projekt.

• Starkt affärsfokus, gärna med internationell erfarenhet.

• Relevant högskoleexamen.

• Vi ser att du är engagerad, en lagspelare som är driven och van att ta egna initiativ och ”köra på”.

• Engelska är ett krav, både skriftligt och muntligt.

Om företaget
Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget och dess dotterbolag utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint venture har Autoliv mer än 80 anläggningar med 70 000 medarbetare i 27 länder. Dessutom har Autoliv 22 tekniska centra i tio länder runt om i världen med 19 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning var under 2016 c:a 10,1 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på Nasdaq Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Stockholm. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Segerström, linda.segerstrom@inhouse.se eller aje.stenbeck@inhouse.se. Intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag 2017-07-07