DLA Piper söker driftig juristassistent

Är du den vi söker?
DLA Piper är Sveriges största globala advokatbyrå med kontor i över 30 länder i Amerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Oceanien, Vi erbjuder specialistkompetens inom alla delar av affärsjuridiken. På kontoret i Stockholm är vi idag 150 medarbetare, varav 100 jurister. För mer information om oss besök vår hemsida, www.dlapiper.se.

Arbetsbeskrivning
DLA Piper söker nu en juristassistent som kommer att tillhöra Corporategruppen och hjälpa gruppens jurister med administrativ support.

Arbetsuppgifterna består bl.a. av språk- och textbehandling, korrekturläsning och översättningar, ärendehantering, klientfakturering, kontakter med myndigheter och domstolar samt informationssökning i olika former. Du hjälper även till med andra administrativa uppgifter som till exempel förberedelser inför seminarier och utskick, redigering av mallar, kopiering, reseräkningar, resebokningar och andra uppgifter relaterade till gruppernas aktiviteter.

Din profil
Vi söker dig som har arbetat som assistent inom management- eller advokatbranschen tidigare. Vi ser gärna att du har arbetat med avtalshantering och har förståelse för juridiken. Du har tidigare arbetat i ett högpresterande bolag och du trivs i en organisation som präglas av högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket och uttrycker dig obehindrat och affärsmässigt i såväl tal som skrift. Du är även en avancerad användare av Officepaketet. Har du även erfarenhet från Saturnus eller något annat advokatsystem samt dokumenthanteringssystem är det meriterande.

Tycker du om att leverera bästa möjliga service, arbeta i team och ta ansvar så är det här jobbet för dig! Vi söker dig som är noggrann, tar eget ansvar och lösningsorienterad. Som person är du förtroendeingivande och har en professionell framtoning.

Om företaget
DLA Piper erbjuder dig en möjlighet att arbeta i ett team med ambitiösa och motiverade medarbetare i en trevlig miljö.

I denna tillsättning samarbetar DLA Piper med Inhouse och du börjar som inhyrd konsult via Inhouse i sex månader.
Skicka gärna in din ansökan bestående av CV och personligt brev.
Vi arbetar med löpande rekrytering så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan!

Övrigt
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!