Growth Marketing Specialist till KICKS

Arbetsbeskrivning
KICKS är den ledande skönhetskedjan i Norden och består av ca 250 butiker i Norden och framgångsrik e-handel som är en del av ett prisbelönt multikanalskoncept. Med attraktiva varumärken inom doft, make up, hudvård och hårvård samt välutbildade skönhetsexperter erbjuder KICKS ett modernt och internationellt koncept. KICKS är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB

Vi söker nu en Growth Marketing Specialist till KICKS som skall skapa och säkerställa genomförande av strategier, planer och aktiviteter för hur vi jobbar med medier i syfte att driva försäljning, kännedom och attrahera nya kunder samt engagera befintliga kunder.

Du kommer rekommendera val av mediaköp samt ansvara för upphandling utifrån given budget och uppsatta mål. Främst handlar uppdraget av att maximera trafik som driver försäljning i såväl fysisk butik som i Kicks E-handel genom media, ex TV, SEM, Affiliates, Display, Re-targeting mm. En viktig del av uppdraget kommer även att vara initiera och skapa samarbeten med relevanta partners som bidrar till uppdraget.

Självklart kommer uppföljning och utvärderingen av kampanjerna vara en viktig del. Du kommer därför löpande utvärdera pågående kampanjer för att identifiera och föreslå förbättringsåtgärder. Detta görs via ROI-analyser av genomförda medieköp, rapportering av resultat, insikter samt förslag på förbättringsåtgärder till relevanta stakeholders.

Vi söker dig som:
• Har högskoleutbildning inom marknadsföring eller liknade
• Minst 4-6 års erfarenhet av köpt media, försäljning både online och off-line mot konsument
• Förståelse kring digitala kanaler och den kanaloberoende kundresan
• Har en strategisk helhetssyn och är strukturerad
• Har en förmåga att hålla ett högt tempo och många projekt löpande samtidigt
• Drivs av att göra affärer och skapa försäljning
• Är van vid många kontaktytor både internt och externt
• Meriterande med kunskaper om retail