Kreativ projektledare till Bonnier News Brand Studio

Är du den vi söker?
Vill du arbeta i en dynamisk miljö och för Sveriges största mediahus?

Vi söker nu en driven, kreativ och affärsmässig projektledare som vill vara en del av Bonnier News Brand Studios framgångsrika team för att utveckla innovativa marknadsaktiviteter och banbrytande koncept åt Bonnier News kunder.

Brand Studio ansvarar för innehållsaffären och skapar och levererar lösningar utan begränsningar. Medarbetarna drivs av att få vara med och utveckla morgondagens affärer. Uttagen utgår alltid utifrån kundens kpi:er och kan landa i en drama-tv-serie, ett spel, ett event, nativetexter eller branded content-koncept.
Bonnier News Brand Studio består av totalt 38 medarbetare och ingår i affärsområdet Bonnier News Sales som ansvarar för annonsförsäljning på Expressens, Dagens Nyheters, Dagens industris och HD/Sydsvenskans alla plattformar.

Arbetsbeskrivning
• Som kreativ projektledare ansvarar du för att skapa innovativa affärer utifrån kundens kpi:er.
• Du ansvarar för att driva innehållssamarbeten genom insikter, strategi, kreation, innehållsproduktion, data och optimering.
• Du är bra på att paketera och älskar att pitcha och presentera idéer och koncept internt och mot kund.
• Du agerar rådgivare och utbildar våra kunder om vikten av och möjligheter kring innehållsaffären.
• Du ansvarar för att presentera insikter och analyser som stärker proaktivitet hos våra kunder och kreationer.
• Du gör främst affärer med kunder och mediebyråer och har ett nära samarbete med SAM (Senior Account Managers) och KAM (Key Account Managers) på Bonnier News Sales annonsavdelning.
• Du mäts utifrån en kvartalsbudget och har ett lönsamhetskrav på respektive affär.
• Dina kontaktytor är kunder, mediebyråer, annonsavdelningen och redaktionerna inom Bonnier News (Expressen, DN, Di, HD/Sydsvenskan).
• Du har en obegränsad spelplan inom Bonnier och social medier. Du samlar gärna dina kollegor för att spåna vad som är bäst för kunden.
• Ditt team består av strateger, analytiker, visuals och produktionsledare samt alla resurser på en contentbyrån.

Din profil
• Du är en drivande, idérik och engagerad person som drivs av utveckling och av att hitta nya kreativa affärer och lösningar.
• En av dina främsta egenskaper är att du är duktig på att lyssna och skapa möjligheter utifrån kundens behov. Du är född lagspelare och drivs av att göra skillnad.
• Du är kommunikativ och prestigelös. Du har lätt för att skapa bra relationer och hantera olika personligheter.
• Du är en strukturerad och noggrann person som alltid levererar kvalitet och enligt tidplan.
• Du har en stor förståelse för den digitala affären – inte minst för utvecklingen av online video.
• Du har minst fem års erfarenhet som projektledare med säljansvar ifrån en content- eller reklambyrå, alternativt marknadsavdelning.
• Det är meriterande om du har jobbat med kreativ försäljning.

Om företaget
Bonnier News Brand Studio är innovations- och konceptavdelning för fem av Sveriges största nyhetsmedier: Dagens industri, Dagens Nyheter, Expressen, Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan. Vårt uppdrag är att bidra till att säkra framtidens journalistik genom att vara bäst på innehållssamarbeten – innehåll som vi skapar för våra samarbetspartners och distribuerar via våra tidningars plattformar. Den här hösten utsågs vi till världens tredje bästa native-byrå på Native Advertising Awards i Berlin. Bonnier News Brand Studio är en avdelning som har vuxit mycket det senaste året. Vi har högt i tak och vi tror att vägen framåt är att ge medarbetarna frihet under ansvar!

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placering på Expressens, DN:s och Di:s huvudkontor i Marieberg. Skicka in din ansökan i dag. Intervjuer sker löpande.
Har du frågor gällande tjänsten kontakta Mia Molin mia.molin@inhouse.se eller på 073-066 55 22.