Lönespecialist till EuroMaint Rail

Är du den vi söker?
Vill du arbeta i en nyckelroll i en kompetent och kundnära organisation? Söker du din nästa utmaning som lönespecialist samtidigt som du motiveras av att arbeta verksamhetsnära? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i ett kunnigt och engagerat HR team, bestående av åtta personer. Tillsammans med din närmsta kollega samt lönechef är ni ansvariga för lönebearbetningen för ca 1 200 löner.Det finns även stor möjlighet att med din kompetens påverka rutiner, processer och arbetssätt på sikt.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är

• löpande löneadministrativa arbetsuppgifter, t.ex. korrigeringar, frånvaroregistrering, beräkning av semesterskuld, årsskiftesrutiner och reseräkningar
• att självständigt sköta hela löneprocessen i Agda lön
• kollektivavtalstolkningar
• kontroll av hela löneperioden innan stängning
• skattedeklaration av personalens källskatt
• att agera rådgivare kring lönefrågor mot HR avdelningen och övriga chefer.

Din profil
Du har ett lugn och en trygghet i din profession som lönespecialist. Du delar öppet med dig av din kunskap och har ett stort eget driv till utveckling och förbättring. Du inspireras av en roll där du får jobba nära företagets chefer och där du får ta stort ansvar för dina områden, så väl som hjälpa dina kollegor. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga.

Vi tror att du har

• minst 5 års erfarenhet av självständigt lönearbete, inhouse på en löneavdelning
• erfarenhet av lönesystemet Agda (lön, resor, entré, tid)
• gedigen kunskap om hela löneprocessen från ax till limpa
• vana av att tolka kollektivavtal
• god vana att arbeta med Officepaketet, främst Excel
• en löneadministrationsutbildning.

Om företaget
På Euromaint Rail arbetar vi med teknik och underhåll i framkant. Våra kunder finns inom spårtrafikbranschen i Sverige. Vår ambition är att genom medarbetarnas kompetens och engagemang ständigt förbättra våra kunders konkurrenskraft.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller efter överenskommelse. Du kommer att ha din arbetsplats på EuroMaints kontor på Vretenvägen i Solna. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Helene Leitner Larsson, helene.leitner.larsson@inhouse.se eller Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se