Orderadministratör till Elof Hansson International AB

Arbetsbeskrivning
Som Orderadministratör kommer du att ha en viktig roll för att säkerställa vår export administrativt. Arbetet innebär mycket kontakter med t ex speditörer, lagerställen och leverantörer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
– Förbereda och framställa dokument för export
– Kontakt med speditörer, leverantörer, agenter och dotterbolag över hela världen
– Fakturering
– Utfärdande av certifikat
– Tolka remburser samt kontakt med bankerna
– Bevakning av inbokade skeppningar
– Samarbete med övriga interna avdelningar
– Hantera in- och utleveranser i ordersystem
– Hantering av leverantörsfakturor

Du har goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift och utbildning på eftergymnasial nivå inom spedition eller utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet som speditör och kunskap i Navision är meriterande.

Tjänsten är ett uppdrag på heltid under ca 6 månader. Tillträde så snart som möjligt.

Om företaget
Elof Hansson Group conducts international trade in forest, industrial and consumer products across the world. We also invest in and develop real estate projects. Our roots go back to 1897, when the young merchant Elof Hansson started the company in Hamburg.
Elof Hansson International supplies components, equipment, machinery and complete plants to the pulp and paper, printing, packaging and sugar industries. We offer worldwide products and services within three business segments: Equipment & Components, Special Projects and Pulp & Paper Projects.

Övrigt
Tjänsten är ett uppdrag på heltid under ca 6 mån, möjlighet till förlängning. Din ansökan ser vi framemot snarast då tillträde är relativt omgående.