Detta uppdrag är ej aktivt längre.

Social Media Manager

Arbetsbeskrivning
Social media manager till Communication & Marketing- Tele2

Tele2 söker en rutinerad och modig person som kan utmana dem i deras arbete med kommunikation i sociala medier. I rollen ingår att ansvara för planering av det redaktionella innehållet, både kortsiktigt och långsiktigt. Man kommerr även agera strategiskt bollplank i att ta nästa steg i deras arbete i sociala medier. Personen säkrar att allt innehåll och alla budskap ligger i linje med deras värderingar, varumärkesplattform och ”tone of voice”, samt att respektive kanals syfte är i fas med övrig kommunikation.

Du ansvarar för daglig och månatlig uppföljning av kanalerna och är en central kontaktperson för kundservice som är de som svarar på frågor i Tele 2:s sociala kanaler. Du ansvarar även för att kontinuerligt utvärdera kanalerna de använder och dess syfte.

Det dagliga ansvaret för rollen:

• Säkra Tele2s närvaro i Sociala medier – säkra en relevant ”tone of voice” på Twitter, Facebook och Instagram
• Agera strategiskt bollplank för enheten för att sätta framtida utformning av det sociala media-arbetet.
• Samarbeta med kundservice – daglig kontakt med kundservice för att vara behjälplig gällande budskaps- och kommunikationsfrågor.
• Säkra tydliga KPI:er för varje aktivitet och följa upp dessa. Analysera och säkra att resultaten används och relevanta åtgärder genomförs. Syftet är att ständigt hitta sätt att förbättra de uppsatta målen genom att testa, ändra, förbättra och optimera genom nya initiativ.

Din profil
Vi tror att du har erfarenhet av community management och sociala medier, antingen från arbete på en byrå eller från kundsidan. Du är digital ut i cellerna och ser online-medier som en integrerad del av ditt liv. Du ska ha förmågan att kunna ta in mängder av information för att sedan paketera och utforma detta kontextuellt relevant för respektive kanal.

• Djupt kunnig och passionerat intresserad av digital utveckling och trender inom sociala media.
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning där uppföljning- och förbättringsarbete är självklara delar i arbetet.
• Erfarenhet av att arbeta med externa byråer.
• Stresstålig som utan problem hanterar korta deadlines.
• Erfarenhet av att sätta strategier för sociala medier
• En jordnära och ödmjuk karaktär. Du är okej med att ta ett stort eget ansvar – men också att hantera Tele2s online-närvaro på en tweet-till-tweet basis.

Du måste vara snabbfotad och proaktiv. Du kommer att arbeta självständigt men i nära samarbete med kommunikation, brand-teamet, medieavdelning och kundservice i ditt dagliga arbete. Du har även nära samarbete med flera externa partners. Du kommer att vara en del av kommunikations- och marknadsavdelningen och du kommer att vara baserad i Kista.

Övrigt
Tjänsten är en inhyrning via Inhouse med start 1 september 2017 tom 1 december 2017 med eventuell förlängning.
Sök tjänsten via länken nedan, vi intervjuar kandidater löpande. Välkommen med din ansökan.