Vi söker en Executive Personal Assistant till Elekta AB

Om kunden / About the Client
Elekta AB är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar betydande innovationer och kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan.
Företaget utvecklar verktyg, system och mjukvara för strålterapi.

Idag används Elektas lösningar inom onkologi och neurokirurgi av över 6000 kunder över hela världen. Elekta har cirka 3850 anställda spridda globalt över 28 länder.

Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på NASDAQ Stockholm.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Elektas styrelseordförande söker en Executive Personal Assistant och i rollen varierar dina ansvarsområden men vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• Hantera uppgifter som rör styrelsen som exempelvis researrangemang, boende och transport i samband med styrelsemöten under året
• Du hanterar även all logistik runt styrelsemöten, såsom mötesrum, kaffe, lunch och middagar
• Hantera inkommande samtal, mail, resebokningar, kalender etc. för styrelseordförande och en arbetande styrelseledamot
• Ta fram och säkerställa material inför möten. Ta initiativ till att lägga om möten vid behov
• Hantera reseräkningar och fakturor
• Du är även behjälplig med externa styrelseuppdrag, kallelser till olika arrangemang, middagar samt bokar in dessa i kalendern
• Du bokar även tider gällande privata ärenden
• Du är kontaktperson till bland annat Leksell Society Ventures, timmermansorden, stadsbudskåren, revisorer och övriga privata kontakter

Din profil / Your profile
Du har minst fem års erfarenhet som chefsassistent.

Du har en hög administrativ skicklighet och är en god organisatör. Du är van att hantera konfidentiellt material, du är mycket noggrann och du ser alltid till att arbetet levereras på ett korrekt sätt. Du arbetar proaktiv, är självständig och du fattar egna beslut när det krävs.

Du har utmärkt social kompetens då du har ett nära samarbete med övrig personal och styrelse. Ditt fokus ligger på hög service och du ser till att arbetsuppgifter blir utförda från början till slut med en hög prioriteringsförmåga.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Övrigt / Other
Låter detta intressant och som ditt nästa steg? Skicka din ansökan till Christina Stenbeck.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!