Kontakt

”Byrådoktorn” Håkan Bodman tillsammans med Resumé certifierar reklambranschen


Inhouse managementkonsult Håkan ”Byrådoktorn” Bodman och Resumés chefredaktör Viggo Cavling ska för andra året i rad resa land och rike runt för att certifiera reklambyråer i Resumés stjärnor. I år är temat ”smart reklam för att tränga igenom bruset”.

Resumés stjärnor syftar till att stärka och utveckla samarbetet mellan byrå och reklamköpare och förra året certifierades över 80 byråer. I år är omsättningstaket på 20 miljoner borta, vilket öppnar upp certifiering av fler byråer som sker endast utifrån affärsmässiga grunder.

Nytt för i år är även att Viggo och Håkan får sällskap av en ”key speaker” som bidrar med sin erfarenhet inom marknad och kommunikation. Först ut är Pigge Werkelin, framgångsrik entreprenör som 2005 av Ernst & Young utsågs till Entrepreneur of the Year, och kommer att berätta om sina erfarenheter och ge framgångsrecept för att nå en lönsam verksamhet. Andra talare är OBH Nordicas grundare Thomas Ek, New Waves vd Torsten Jansson och entreprenören och TV-kändisen Paulo Roberto.

Certifierade reklambyråer kan i år också ansöka om att bli en nova eller super-nova, vilket ställer ännu högre krav på byrån. Bland annat krävs en arbetsmetodik och en dokumenterad affärsplan. Håkan ”Byrådoktorn” Bodman berättar:

– Årets nya möjlighet att utses till en ”Nova” gör Resumés Stjärnor ännu bättre än förra året. Genom att öka kraven på byråerna, stimuleras utvecklingen mot mer affärsmässighet på landets byråer – vilket verkligen behövs.

Runt 1000 människor närvarade vid arrangemangen förra året och gensvaret var över förväntan. 15 städer ska nu besökas där målet är att inspirera till framför allt smart marknadsföring.

Sorterat under Nyheter

Liknande artiklar