Kontakt

En ny internservice tack!


Koncernledningen till ett stort industribolag flyttade till Stockholm och bad Inhouse om hjälp med att starta upp deras reception och internservice. Då företaget inte riktigt visste hur många och vilka olika positioner som behövde tillsättas så ville företaget börja med att hyra in administrativ personal via Inhouse.

Inhouse startade med att tydliggöra vilka arbetsuppgifter som skulle ingå i de olika positionerna och gå igenom vilka förväntningar kunden hade samt vad som var viktigt för att kontoret skulle fungera. Därefter började Inhouse intervjua konsulter.

Efter en vecka hade Inhouse personal startat upp kontoret och börjat sätta rutiner för hur kontoret skulle fungera. Inhouse personal var med från början och förhandlade med leverantörer, skötte inköp samt möblering.

Inom loppet av ett år har Inhouse hjälpt industribolaget med rekryteringar och bemanningar av fem Executive Assistants, en kontorschef, två vaktmästare och två receptionister. Inhouse har även hjälpt dem med en kommunikatör, en tjänst från ett annat specialistområde inom Inhouse.

Sorterat under Kundcase

Liknande artiklar