Kontakt

Inhousebyråer prisas på Inhousegalan


Den 20 februari prisas inhousebyråer på Inhousegalan. Tävlingen arrangeras av Arkitektkopia och belyser inhouseavdelningar som under det gångna året har producerat den bästa reklamen internt. Galan äger rum i Berns Salonger där sju tävlingskategorier ska få sin vinnare.

Inhouse2013 arrangeras av Arkitektkopia och sätter strålkastarljusen på företag som internt producerar reklam. Jämfört med förra året ökade antal bidrag med över 50% och vinnarna utses av en jurygrupp på åtta personer.

Ny tävlingskategori för landets inhousebyråer

En nyhet för i år är kategorin ”Bästa digitala aktivitet”. Här bedöms kreativitet, form och utförande och kan vara allt ifrån en banner till en Facebook-aktivitet. Andra kategorier som prisas är ”Bästa kampanj”, ”Bästa kampanj – småföretag”, ”Bästa expo”, ”Bästa DR”, ”Bästa trycksak” och ”Årets marknadsavdelning”.

Inhouse har sedan starten varit sponsor och så även i år. Aje Stenbeck, affärsområdesansvarig kommunikation, är en av de åtta jurymedlemmarna och under kvällen kommer Emily de Piro, affärsområdesansvarig inhousebyråer, att tala på scenen. Med sig har hon medlemmar från IF, 3 och Telges inhouseavdelning.

Emily de Piro berättar om fördelarna med en inhousebyrå och sina tankar kring tävlingen.

– Företag ser mer och mer fördelarna med att ha en inhousebyrå. Dels är det mer kostnadseffektivt och så har du större kontroll på varje steg i processen. Inhousetävlingen är den enda i dess slag och visar verkligen den höga kvalité som finns på landets inhousebyråer.

inhouse2013 kan du läsa mer om vilka som är nominerade och programmet för kvällen.

Sorterat under KommunikationTaggar: ,

Liknande artiklar