Kontakt

Hur skapar du lojalitet hos den illojala digitala generationen?


I fredags var det dags för höstens första upplaga av Resumé Talangforum

Hur kan man som företag behålla och vårda sin personal när den till större och större del består av den nya generationen, generation Y. Det var något som Aje Stenbeck, partner och affärsområdeschef på Inhouse, tog upp.
Vad krävs för att få denna digitala generation att trivas och prestera på en arbetsplats, jämfört med äldre generationer?

“Det är den yngre generationen som funderar på att byta jobb och det är också den generationen vi vill attrahera och utveckla” sa Aje Stenbeck.
“De funkar inte som oss som är födda på 60- och 70-talen. Min generation lämnar inte ett jobb utan att ha något nytt att gå till. Den digitala generationen struntar i det. Om de inte tycker arbetsgivaren håller måttet slutar dem. Och de räknar med att det kommer att ordna sig.”

Ämnet var mycket intressant och uppskattat på det fullsatta Talangforumet och skapade många diskussioner och tankegångar efteråt.

Under morgonen talade även Johanna Frelin, VD på Hyper Island, och Carina Brorman tidigare kommunikationsdirektör på SAAB.

Seminariet arrangerades av Resumé tillsammans med Inhouse och Sveriges Marknadsförbund och målet är att sätta fokus på talangfrågan och inspirera kommunikationsdelen av näringslivet att bli bättre på HR.

Liknande artiklar