Kontakt

En ny tid för CRM – bra seminarium på Element AB


Det rasslar till därute; kundlandskapet ser plötsligt annorlunda ut och gamla sanningar dör eller måste vändas upp och ner.
Litet grundläggande fakta;

–          Vid 8 av 10 avslut i B2B affärer är det det köpande bolaget som har hittat det säljande bolaget. Kunden har hunnit läsa på, jämföra priser, frågat runt bland de kundreferenser ni har.  Det gäller i stort även i detaljistledet. (…gå bara till dig själv…långt innan du går in och köper något till ditt hem har du surfat runt, varit inne på ’pricerunner’ mm, så att när du går in så vet du vad du vill ha).
–          Över 70% av kunderna har redan fångat in och kanske bestämt sig för en vara eller tjänst när de väl tar kontakt med dig som säljare eller ditt företag.
–          Kunden har runt 70% av all fakta om den produkt eller tjänst ni säljer.

Så dags att vakna upp; vi bör fundera litet till manns hur vi skapar leads och hur vi driver dem fram till avslut och repeat business.
Kundlandskapet ändras snabbt.

Liknande artiklar