Kontakt

Välkommen Maria – ny assistent på Kommunikation!


Maria Norén heter Inhouse nya assistent inom affärsområdet Kommunikation. På Inhouse får hon kombinera sitt stora intresse för kommunikation med att bygga relationer och kreativitet.

Inhouse växer och en av våra nya medarbetare här på kontoret är Maria Norén.

– Jag jobbar som assistent för affärsområdet Kommunikation, vilket innebär att jag har olika administrativa uppgifter. Bland annat så ska jag hjälpa till med rekryterings- och bemanningsprocesser som till exempel urval och intervjuer.

Maria har en utbildning i företagsekonomi och marknadsföring, och har även läst medie- och kommunikationsvetenskap. Hon har tidigare jobbat med bemanning och rekrytering på Student Consulting, samt varit marknadsassistent på ett B2B-företag och då jobbat webb och sociala medier, och med att ordna webinars och event.

Hur hamnade du på Inhouse?
– Jag har alltid varit intresserad av kommunikation och av kommunikationsbranschen, och så är jag intresserad av människor och att bygga relationer. Och här sitter man ju i en roll där man ska matcha detta. Det är alltså en perfekt kombination av mina intressen.

Intresset för kommunikationsbranschen har också varit den röda tråden i Marias blogg ( http://marianoren.com/) under många år, och nu blir det alltså kommunikation på heltid.

– På Inhouse finns det så stor kunskap om branschen och ett fantastiskt nätverk. Det är perfekt för mig som vill lära mig mer. Jag ska helt enkelt suga åt mig så mycket jag kan av erfarenheten hos de som har jobbat i över 20 år i branschen. Inhouse är också ett kreativt företag, och det gillar jag.

Vi hälsar Maria varmt välkommen till Inhouse!

Kontakta Maria på maria.noren@inhouse.se

 

Liknande artiklar