Kontakt

Tack för senast Stora Annonsörsdagen!


CMO:ns roll i den Digitala Transformationen, E-sport som framgångsrikt marknadsföringsverktyg och hur man skapar ett lyckat samarbete mellan kund och byrå var några av de ämnen som togs upp under den årliga Stora Annonsördagen i veckan.

I Grand Hotels vackra lokaler i Stockholm samlades hundratals personer för att lyssna på seminarium om Marknadschefen 3.0 med Lottie Knutson i spetsen och för att mingla med de ledande marknadscheferna i Sverige.

Temat var som sagt Marknadschef 3.0 och rollen vreds och vändes på för att se hur framtidens möjligheter och utmaningar kan se ut. Det genomgående temat blev att vara modig och vi fick med oss råden från Lottie Knutson att våga misslyckas och kvotera in originalen på arbetsplatsen. Dagen bjöd på samtal som hur man behåller spetsen mot kund, känslokurvor kopplat till reklamfilmer och framtidsspaningar. Dessutom vann Hyper Island Annonsörspriset. Grattis säger vi igen!

Inhouse stod tillsammans med Cartina på scen för att prata om CMO:ns roll i den Digitala Transformationen. Både i Vinterträdgården och på sociala medier blev dagens snackis den nya rollen ”Data Artist” som skapar kunskapsbryggor mellan IT och kommunikation.

I Dagens Media kan ni läsa mer om samtalet på scen.

Är du intresserad av en sammanfattad version av undersökningen, muntlig presentation av undersökningen eller en kompetensinventering på er marknadsavdelning? Kontakta Aje Stenbeck på aje.stenbeck@inhouse.se

SAD_2015a SAD_2015b

Liknande artiklar