För tionde året i rad ska Årets Marknadschef utses. Snart startar nomineringarna och här är juryn som ska avgöra vem som tar hem årets titel.
Årets marknadschef är en utmärkelse som delas ut av Sveriges Marknadsförbund och Marknadsföreningen i Stockholm. Syftet är att uppmärksamma det gedigna arbete som görs på marknadsavdelningar runt om i landet.
Nu har juryn för Årets marknadschef 2015 utsetts, och den består av:
Aje Stenbeck, affärsområdeschef Inhouse
Anna Sjöberg, vd Det
Désirée Maurd, grundare Juno PR
Eva-Li Gonner, affärsområdeschef DN
Francesca O’Brien Apelgren, juryns ordförande, vd Sveriges Marknadsförbund och vd Marknadsföreningen i Stockholm
Fredrik Svedjetun, chefredaktör Dagens Media
Jonas Dahlqvist, vd Starcom
Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns och Årets Marknadschef 2014
Snart startar nomineringarna till årets pris och årets prisutdelning sker sedan i samband med Tendensdagen på Oscarsteatern i Stockholm den 15 oktober.
– Våra bästa marknadschefer förtjänar uppmärksamhet. I valet av Årets Marknadschef 2015 går mina duktiga jurykollegor och jag grundligt igenom kandidaternas insatser och ser både till person och prestation. De som nomineras ska vara landets absolut främsta i sitt gebit, säger Francesca O’Brien Apelgren, juryns ordförande, i ett pressmeddelande.
Tidigare pristagare har bland annat varit Claes Dahlén på Mr Green, Lars-Johan Strand på Stadium, Mariette Kristenson på Pressbyrån och Lena Strand på Folksam.
Bild från mis.se