Kontakt

Hur marknadsför sig kommunikationsbyrån Snask?


Snask är byrån med en minst sagt unik ton och startades tack vare viljan att driva projekt längst möjligast, utan filter av andra beslutsfattare. I dag skapar nio anställda kommunikation och visuella koncept i foto och film för kunder i Sverige och runt om i världen. Byråfolk och kreatörer är deras absolut största fans. Hur kommer det sig?

Snask är experter på att marknadsföra sig själva och pratar så högt de kan på de sätt de tycker är roliga. De har släppt boken Make Enemies & Gain Fans om byråns start, har ett eget rockband, anordnar friidrottstävlingar och syns ofta cyklandes på deras synliga färdmedel; en rosa cykel. Det kan därför anses aningen otippat att deras största kund är Nordea Markets. De föreläser ofta på kreativa festivaler och samarbetar gärna med byråer och produktionsbolag. Det bidrar till att många kreatörer vill samarbeta och gärna pratar vidare om Snasks produktioner.

När namnet på byrån diskuterades ville de ha någonting enkelt att komma ihåg. Det föll på Snask för att det har edge, är lite snuskigt och kan associeras till godis vilket i sin tur kan kopplas till eye candy. En blandning av sött, surt och syrligt. Tonen i deras kommunikation är personlig och kommunicerar så som människor gör i vardagen, gärna med lite svordomar också.

Dagens Tips –> go back to basics! Snask gör otroligt mycket för hand där de skär ut bokstäver och figurer i material från papper till stål. Allt i 3D såklart.

snask4snask3snask2

Liknande artiklar