Kommunicera som en reklamare

Cannes Lionsveckan är igång och alla är vi lika spända på de guld- och silverlejonen som delas ut. Tävlingen sammanstrålar kreatörer från Europa för att mingla, inspireras och såklart vinna priser.

Jag ramlade över en kul app här om dagen som såklart fick mig att tänka på alla de som arbetar inom kommunikationsbranschen. Tanken med appen är att reklambranschen ska kunna prata med varandra på ett enkelt sätt, som endast den som är insatt i branschen förstår. Språket blir emojis.

Appen heter Advertising Emojis och är gjord av en byrå i Göteborg som heter Dogwash. Den lanserades i samband med Guldägget och byråchefen ansåg att det var ett kul verktyg till kreatörer som ofta använder sig av sms för att dela idéer och tips.

 

Vill även passa på att gratulera Linnéa Rinäs och Joseph Borenstein från Cohn & Wolfe till guldet inom pr för Young Lions i Cannes. Go nya talanger!

 

Nyheter

Liknande artiklar

Gör succé på arbetsintervjun

10 frågor du bör ställa under medarbetar-samtalet!

Medarbetarsamtalet är det perfekta tillfället att stämma av hur dina medarbetare mår och presterar – följ våra tips!

Ladda hem guide »