Kontakt

Kommunicera som en reklamare


Cannes Lionsveckan är igång och alla är vi lika spända på de guld- och silverlejonen som delas ut. Tävlingen sammanstrålar kreatörer från Europa för att mingla, inspireras och såklart vinna priser.

Jag ramlade över en kul app här om dagen som såklart fick mig att tänka på alla de som arbetar inom kommunikationsbranschen. Tanken med appen är att reklambranschen ska kunna prata med varandra på ett enkelt sätt, som endast den som är insatt i branschen förstår. Språket blir emojis.

Appen heter Advertising Emojis och är gjord av en byrå i Göteborg som heter Dogwash. Den lanserades i samband med Guldägget och byråchefen ansåg att det var ett kul verktyg till kreatörer som ofta använder sig av sms för att dela idéer och tips.

 

Vill även passa på att gratulera Linnéa Rinäs och Joseph Borenstein från Cohn & Wolfe till guldet inom pr för Young Lions i Cannes. Go nya talanger!

 

Liknande artiklar