Kontakt

Varför ska man vara med i kommunikationstävlingar?


 ”Anmäl dig till tävlingar! Det är hård konkurrens på arbetsmarknaden, så allt som gör att du kan sticka ut är såklart bra!”, menar Malin Sandsjö, Årets Rookie på Inhousetävlingen 2015.

För några veckor sedan samlades 250 personer från Sveriges olika inhouseavdelningar för att utse vinnare i tio olika kategorier som Årets Digitala Kampanj, Årets DR och Årets Inhouseavdelning. Dessutom utsågs Årets Rookie, en person som arbetat maximalt 3 år inom marknad och kommunikation och visat driv, engagemang och kunskap.

Malin har en examen i Affärsutveckling från IHM Business School. Hennes projektgrupp fick pris för Bästa Examensarbete, som de skrev för dejtingsajten HappyPancake. Det var via examensarbetet hon sedan fick arbete. Hon startade som sälj- och marknadsassistent och fick senare ansvar för företagets PR och Sociala Medier.

 

Vad gör du på Happy Pancake?

”Mitt arbete går ut på att stärka HappyPancakes varumärke, skapa engagemang och driva trafik till sajten. Just nu projektleder jag bland annat produktionen av vår podcast, Dejtingpodden, vilket är superkul.”

Vad har du för tips till nyutexaminerade studenter som vill starta sin karriär?
  • Uppdatera din Linkedin-profil och kontakta rekryterare.
  • Berätta för dina vänner och bekanta vad du söker för jobb, kanske känner dom i sin tur någon som behöver nyanställa.
  • Kolla upp möjligheter till praktikplats, det är ett bra sätt att få in en fot och få visa vad du går för!

Malin Sandsjö

Se alla vinnarna från Inhousetävlingen 2015 här!

Liknande artiklar