Kontakt

Inhouse tar ”tempen” på Sveriges inhousebyråer


Hur står det till på landets inhousebyråer? Hur ser framtiden ut och vad är det mest fokus på just nu? Svaret får du i Inhouse stora undersökning Inhousebarometern, som kartlägger läget på Sveriges inhousebyråer och de utmaningar byråerna står inför 2016. Resultatet presenteras på Inhouse Inspiration Day den 21 april.

Inhousebarometern mäter temperaturen på Sveriges inhousebyråer och bygger på kvalitativa djupintervjuer med inhousebyråchefer.

– I undersökningen tittar vi närmare på läget för inhousebyråerna under 2016. I vilken grad de planerar att växa eller dra ned på sin verksamhet. På vilket sätt deras uppdrag eventuellt kommer förändras och vilka områden som inhousecheferna har mest fokus på just nu, berättar Håkan Bodman, managementkonsult på Inhouse.

Slutresultatet av undersökningen presenteras den 21 april på Inhouse Inspiration Day, den stora inspirationsdagen för inhousechefer och marknadschefer. Håkan Bodman är nu mitt uppe i arbetet med att sammanställa undersökningen, men kan ändå redan nu avslöja att det inte bara är den digitala transformationen som det är fokus på utan också mycket annat. Till exempel planerar många inhousebyråer att expandera på olika sätt under året.

Utöver denna undersökning gör Håkan Bodman även en studie av företag som i dag inte har en inhousebyrå, men som eventuellt planerar att bygga upp en.

Både undersökningarna presenteras i sin helhet den 21 april.

Inspiration Day riktar sig till landets inhouse- och marknadshefer. Under dagen får du bland annat höra Alex Center från Coca-Cola som berättar om hur det är att driva inhousebyrå på Manhattan.

Se hela programmet för Inhouse Inspiration Day 2016 här! Begränsat antal platser – anmäl dig i dag!

Sorterat under Kommunikation, Nyheter

Liknande artiklar