Kontakt

Inhouse på AdDay 2017- summering


Förra veckan gick årets upplaga av AdDay på Urban Deli i Stockholm av stapeln. AdDay är en tema- och inspirationsdag för landets annonsörer. Bakom AdDay står intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och Inhouse har, som samarbetspartner sedan många år tillbaka, självklart varit på plats.

Missa inte reportaget i Dagens Media om vår medverkan på AdDay

Under en intensiv och inspirerande dag stod fler än 45 olika inspiratörer under breakout sessions på flera scener. En av inspiratörerna var Håkan Bodman från Inhouse som pratade inför en fullsatt sal på ämnet ”Varför går alla inhouse?”. Håkan berättade bland annat att idag försöker allt fler företag att återta kontrollen över varumärket och hålla affären närmare, vilket är en bidragande faktor till inhousebyråernas snabba tillväxt.

Precis vid entrén in till AdDay hade vi även byggt upp en studio där Emily de Piro, affärsområdeschef för vårt specialistområde kommunikation, intervjuade spännande profiler.  10 intressanta gäster, från företag som, Kicks, Vitamin Well, Mekonomen och Sony Music Entertainment, berättade om sina drivkrafter och utmaningar i kommunikationsbranschen.
Markus från Vitamin Well berättade bland annat om hur det är att arbeta på en marknadsavdelning där snittåldern är 27 år och hur Vitamin Wells framgångssaga började för 9 år sedan och nu växer med en ny person i veckan. Gina från Kicks berättade om hur man tar den digitala kundresan till butikerna och gav sitt bästa tips till andra marknadschefer (”fokusera på att anställa riktigt bra människor”).

Här hittar du listan över alla våra spännande gäster som var på plats

 Tack till alla inblandade som var på plats!

 

 

 

 

Sorterat under Kommunikation, Nyheter

Liknande artiklar