Kontakt

Sveriges inhouseavdelningar prisas på Inhousetävlingen 2017


Förra veckan prisades den reklam som produceras internt på Sveriges marknads- och inhouseavdelningar under Inhousetävlingen på Berns i Stockholm. Inhouse är sponsor till tävlingen som arrangeras av Dagens Media.

Galan ägde rum den 5 oktober där sju tävlingskategorier skulle få sin vinnare. Nära 250 bidrag hade skickats in vilket var nytt rekord för tävlingen. Oatly var de enda som gick hem med två förstapriser: Bästa DR och Bästa Expo. Åtråvärda priset för Årets kampanj gick till Sony Music.

Missa inte vår tidigare intervju med Sony Music ”Det är inte bara kreatörerna som äger en kreativ idé”

En av kvällens priser som ligger oss närmast om hjärtat – Årets inhouseavdelning – gick till spelbolaget King, som bland annat ligger bland annat bakom spelsuccéer som Candy Crush Saga. Inhouse affärsområdeschef för specialistområde kommunikation, Emily de Piro, har suttit med i juryn och stod på scen för att överlämna priset:

Motivering:
”Data eller kreativitet, det är frågan. Eller? Kan data och kreativitet kombineras? Ja, det kan det! Det är till och med då det är som bäst! Årets inhouseavdelning visar tydligt att dessa två faktorer är livsviktiga komponenter, inte bara för att skapa idéstark kommunikation utan som också är effektiv och lönsam. Årets inhouseavdelning går till…King!”

Missa inte vår tidigare intervju med King “Digitaliseringen påverkar det kreativa arbetet”

Här hittar du listan på alla vinnarna

 

Liknande artiklar