Kontakt
5 juli, 2018

Seminarium 27 augusti: Så påverkar digitaliseringen kommunikationsavdelningarna


Inhouse har genomfört en undersökning där ett 70-tal marknads- och kommunikationschefer svarat på frågor om vad som påverkas av digitaliseringen. I den ser vi glädjande nog att det är stort fokus på människors kapacitet och kompetenser, men det finns också oroväckande signaler på att kundfokus inte prioriteras så högt som det troligtvis borde och att samverkan mellan avdelningar inte fungerar optimalt. 

Marknads- och kommunikationsavdelningar har en central roll i digitaliseringen, mycket på grund av att de har koll på hur målgruppen agerar och vill bli kommunicerade med. Men det handlar också om att förmedla den kunskapen vidare till andra avdelningar på företaget såsom till exempel IT, Försäljning och HR. Men den här centrala rollen innebär inte bara möjligheter utan ställer nya krav.

Varmt välkommen till ett insiktsfullt seminarium, där du får ta del av resultatet från vår undersökning om hur digitaliseringen påverkar marknads- och kommunikationsavdelningar i svenskt näringsliv.

Maria Westman, Management konsult på Inhouse, presenterar resultatet, analysen och insikterna från undersökningen samt modererar några frågeställningar ni som deltagare får samtala kring. Du som kommer på seminariet får också den sammanställda rapporten av undersökningen.

Efter seminariet bjuder vi på dryck och tilltugg och du kan fortsätta diskutera och nätverka med andra inom kommunikationsbranschen.

Tid: Måndag 27 augusti, kl. 15.30-17.00.

Plats:  Inhouse, Sturegatan 10.

Anmälan:  Du anmäler dig till: anmalan@inhouse.se

Varmt välkommen!

 

Liknande artiklar