Kontakt

Seminarium – Nudging för HR: skapa beteendeförändring med vetenskapliga verktyg


Att påverka andras beteende är en utmaning för de flesta av oss, vare sig det gäller anställda, kunder eller oss själva. Beteendevetenskap ger oss nya verktyg för att kunna styra beteende utan att vara tvingande och med hjälp av nudging kan organisationer göra det lätt för sina anställda att göra rätt.

Nudging är en metod som kommer från beteendeekonomi och handlar om att designa om miljön där beslut fattas för att styra åt ett visst beteende, precis som det engelska namnet typer på; en knuff i rätt riktning. Metoden har slagit igenom de senaste åren, och blev även uppmärksammat i förra årets Nobelpris i ekonomi.

Under detta seminarium kommer vi att introducera konceptet nudging och beskriva hur det kan hjälpa oss som arbetar med HR-frågor att skapa effektiv beteendeförändring.

Vi har bjudit in Nurit Nobel, som är doktorand i ekonomisk psykologi med mer än 10 års erfarenhet som marknadschef och strategikonsult i stora svenska och internationella bolag. Nurit är medgrundare till Impactually, ett managementkonsultbolag som använder beteendevetenskap för att skapa affärs- och samhällsnytta.

Tid och datum: Tisdag 27/11. En härlig frukost serveras från kl 08.00. Seminariet håller på mellan 08.30-09.30

Plats: Inhouse, Sturegatan 10, Stockholm.

Anmälan: Du anmäler dig till: HR-event@inhouse.se. Seminariet kostar 350 kronor och vi har begränsat antal platser – först till kvarn gäller.

Sorterat under HR, Nyheter

Liknande artiklar