Kontakt

Vilka vinner priser i årets Inhousetävling?


I slutet av oktober avgörs för åttonde året i rad Sveriges enda reklamtävling för inhouseavdelningar. Tävlingen, Inhouse 2018, arrangeras av Dagens Media och belönar reklam som produceras internt på Sveriges marknads- och inhousebyråer. Vi är sponsorer till tävlingen och får bland annat äran att dela ut pris på scen till Årets Inhouseavdelning.

Vår kollega Håkan Bodman representerar Inhouse i juryn, som har valt ut 37 bidrag av över 100 inskickade bidrag. Här berättar han om juryarbetet.

Varför har man egentligen reklam -och kommunikationstävlingar?
-Tävlingsinstinkten som drivkraft och motor när gäller förändrings- och utvecklingsprocesser är stor. De flesta byråer som tävlar i Inhousetävlingen gör det inte bara för att det är kul, utan ser det som ett strategiskt verktyg för byrån till att bli ännu bättre. Om inhousebyråerna använder tävlingen på genomtänkt sätt för att höja kvaliteten och kreativiteten kan man både öka effekten av sin marknadsföring och även stärka varumärket internt.

Sedan gör det ju inget att tävlingen avslutas med en festlig gala onsdag den 24 oktober med alla skickliga branschkollegor!

Missa inte vår populära artikel med en av förra årets vinnare

Hur har kvaliteten och den kreativa höjden varit bland de inskickade bidragen?
-Förutom att vi i juryn har haft trevligt, så har det varit intressant och givande att titta på och bedöma alla inskickade bidrag. Givetvis är har det funnits variationer i kvalitet och kreativitet, men några bidrag har som vanligt stuckit ut och håller riktigt hög nivå.

På Dagens Media hittar du listan med alla nominerade bidrag.

Grattis till alla nominerade bidrag!

 

Liknande artiklar