Kontakt

Vi medverkar i Dagens Media


I senaste numret av Dagens Media medverkar vi i en fördjupningsartikel om hur skiftet till att fler och fler företag tar hem sitt kommunikationsarbete och startar upp interna inhouseavdelningar inte visar några tecken på att avta. Närheten till affären spelar en avgörande roll inom utvecklingen – då inhousebyrån har potential att både kostnadsbespara och effektivisera kommunikationen.

I artikeln säger vår kollega Håkan bland annat upp att skälet till att allt fler väljer att jobba inhouse idag baseras på den tekniska utvecklingen, digitaliseringen, utvecklingen inom content- och inbound marketing samt av annonsörers behov att ha en ”always on”-strategi. Han tar även upp att vi på Inhouse märker av en tydlig trend att företag som ska rekrytera gärna vill hitta en inhousechef som också är kreatör. Läs hela artikeln i Dagens Media här.

Vi medverkade även på den populära inhousetävlingen den 24:e oktober, där Sveriges bästa inhousekampanjer och inhousebyråer prisas. Spana in alla vinnare här.

Liknande artiklar