Varmt välkommen till Inhouse Inspiration Day 2019

Den 16 maj anordnar vi för fjärde året i rad vår årliga inspirationsdag för landets alla inhousechefer. Under denna dag kommer du att inspireras av intressanta talare och även få möjlighet att diskutera relevanta och intressanta ämnen med andra inhousechefer.

Programpunkterna:

”Hur gör man en inhouseverksamhet digital på riktigt?”
Gustav Martner, som tidigare har arbetat på Daddy, CP+B och varit ordförande på KOMM, är nu ny chef på ICA Reklam – Sveriges största inhousebyrå. Han har uppdraget att accelerera den digitala transformationen, dvs det vi alla kämpar för att lyckas med. Gustav kommer berätta om olika spaningar och framgångsfaktorer man behöver tänka på.

”Hur skapar man kreativitet som både blir världsberömd och ger input till inhousebyråer?”
Magnus Berg, Creative Director på den kreativt prisbelönta byrån Radon, berättar om sin tidigare resa med ”The Snask Experience” och om hur man gör för att bli ett av de 50 företag som kreatörer runt om i hela världen helst vill arbeta på. Vi kommer också få höra om hur Snask under denna resa samtidigt samarbetade på olika sätt med flera inhousebyråer för att stimulera deras kreativa arbete och även fick Tom Hanks att reagera.
Läs en intervju med Magnus här

”Hur får man det agila att fungera?”
Kendra Ibsen, ny inhousechef på Telenor, berättar om deras arbete med att skapa ett effektiv agilt arbetssätt på sin inhousebyrå. Detta är något som många har utmaningar med och Kendra kommer dela med sig av Telenors erfarenheter och om vad man ska tänka på för att lyckas.
Läs mer om Kendra här

”Hur man styr en inhouseverksamhet mot mätbara mål och effektivitet”
Michael Seidl (Fazer) och Malin Pettersson (Telge) ger exempel på hur man på inhousebyrå kan arbeta med interndebitering och interfakturering samt med en slags Nöjd-Beställar-Index.

InhouseBarometern 2019
Håkan Bodman, managementkonsult på Inhouse presenterar den årliga undersökningen där ett 60-tal inhousechefer berättar om hur de planerar att utveckla sina verksamheter under 2019. En del tror att inhousebyråerna – nu när högkonjunkturen verkar mattas av lite – planerar att dra ned. Andra tror att de istället kommer växla upp och ta hem ännu mer. Håkan kommer klargöra detta samt berätta om andra intressanta spaningar från årets undersökning.

Varför är det viktigt att tävla och hur gör man?
Mathias Kallio från Dagens Media, kommer berätta om Inhousetävlingen, den årliga tävlingen där inhouseproducerad reklam belönas och om hur detta kan användas i inhousebyråns utvecklingsarbete.

Nätverkande och utbyte av erfarenheter
Under dagen kommer du få många möjligheter att diskutera just de problem och utmaningar som du har med andra inhousechefer för att få råd och inspiration.

Och så klart, en liten trevlig AW efteråt…
Tidigare år har det varit många som efter dagens slut velat fortsätta nätverka under lite mer lättsamma former. Därför finns det i år möjlighet att gå ned på Strandvägen 1 tillsammans.

Varmt välkomna till en inspirerande dag!

TID: Torsdag 16 maj kl 08.30-16.30.

PLATS: Strandvägen 7A.

PRIS: 2 900 kr exkl. moms. I priset ingår heldagsseminarium, frukost, lunch och kaffe.

OSA:  Anmäl dig till hakan.bodman@inhouse.se. Antalet platser är begränsat, så anmäl dig redan idag. Anmälan är bindande.

Nyheter

Liknande artiklar