Webinarium 21 oktober: Digital kommunikation och konflikthantering

Vi har nu jobbat på distans i ett halvår, och många av oss har kunnat ställa om till ett arbetsliv som är mer digitalt än fysiskt. Men hur går det egentligen med vår kommunikation i det virtuella rummet, och hur hanterar vi de konflikter som uppstår? Varmt välkomna till ett seminarium som vänder sig till dig som vill bli bättre på att facilitera digitala möten och hantera medarbetare som inte riktigt omfamnar det virtuella rummet.

I dagens arbetsliv finns det en stor spännvidd kring hur vi förhåller oss till digitaliseringen, och en stor skillnad mellan generationer om hur bekväma vi är i de digitala rummen. Om vi även tar hänsyn till att vi har olika kommunikationsstilar och att vi människor har olika sätt att hantera konflikter – ja, då är det inte konstigt att svårigheten skruvas upp när vi kommunicerar digitalt.

Denna morgon kommer vi att titta närmare på:
– Hur du som ledare kan underlätta digital kommunikation mellan medarbetare.
– Konflikthanteringens ABC.
– Digitalt icke-verbalt språk och vikten av emojis.
– Tips och råd kring facilitering av videomöten.

Den som faciliterar oss igenom denna morgon är Henrik Ladström, Digital HR & People Facilitator från Knowit Insight.

När: 21 oktober
Tid: 8:30 – 10:00
Var: Digitalt via Zoom
Anmälan: Skicka ett mail till hr-event@inhouse.se där du anmäler dig genom att uppge ditt namn och vilket bolag du jobbar på.

Varmt välkomna!

 

 

 

 

Nyheter

Liknande artiklar