Inhouse / Välkommen till årets Inhouse Inspiration Day den 17 september
inspoinspo

Välkommen till årets Inhouse Inspiration Day den 17 september

Nu är det äntligen dags igen för Inhouse Inspiration Day! Under denna dag kommer du som inhousebyråchef att inspireras av intressanta talare och få möjlighet att diskutera relevanta och intressanta ämnen med andra inhousebyråer.

Programpunkter för Inhouse Inspiration Day 2021:

talare iid

”Hur man driver förändring och utveckling på en inhousebyrå"

Christian Cabau, marknads- och inhousebyråchef på Klarna, berättar om den resa man gjort från att vara en mindre produktionsfunktion till den moderna kreativa inhousebyrå man är i dag. Christian, som tidigare var projektledare på byrån DDB kommer också dela med sig av hur man arbetar i sina interna kreativa processer och hur arbetsformerna med den externa byrån man samarbetar med ser ut och fungerar.

”Att bedriva kreativt arbete från ax till limpa"

Jennie Arvenäs, Creative Lead på Tele2 för Tele2 och Comviq, berättar om hur hon leder det kreativa arbetet från idé till utvärdering via optimering och anpassning på detaljnivå, om hur man förhåller sig till det agila arbetssättet och hur man vid behov tar ju in extern specialistkompetens. Jennie har tidigare varit med och startat upp inhousebyrån på The Absolut Company och innan dess arbetade hon på byråerna Farfar, DDB och B-reel.

”Hur man gör när idétorkan slår till"

Helena von Matern, Grundare och Creative Director på den prisbelönta byrån Tomorró, berättar om deras kreativa arbetssätt, om hur hon stimulerar sina kreatörer när den kreativa dagsformen sviktar samt om hur de samarbetar med de av sina kunder som har inhousebyrå. Helena är också föreläsare bland annat på Medieinstitutet om kreativa produktionsprocesser.

"Titeln på visitkortet inte avgörande – med rätt processer är alla kreatörer"

Mattias Sjöstrand, Brand Director hos Invidem och mångårig utbildare inom kreativitet, menar att vem som helst kan aktivera sin medfödda kreativitet för att skapa fantastiska kommunikationslösningar. Det som krävs är verktyg och processer som alla, alldeles oavsett vad man normalt arbetar med om dagarna, kan lära sig. Mattias kommer utmana ett antal vedertagna sanningar om kreativt arbete och ge konkreta råd för hur man kan förlösa kreativitetens kraft i ett team utan vare sig CD eller kreatörer. Mattias har genom åren hjälpt ett antal olika inhousebyråer att höja sin kreativitet (If, Fazer, SBAB, Konsumentverket med flera).

Hur ser utvecklingen ut framåt?

Håkan Bodman, managementkonsult på Inhouse, kommenterar delar av årets InhouseBarometer och andra internationella studier om hur inhousebyråutvecklingen ser ut och siar om framtiden.

Varför är det viktigt att tävla och hur gör man?

Madeleine Nilsson, från Dagens Media, berättar om den nya inhousetävlingen Inhouse Awards där inhouseproducerad reklam belönas, om hur man gör för att lämna in bidrag samt om hur detta kan användas i inhousebyråns utvecklingsarbete.

Nätverkande och utbyte av erfarenheter

Under dagen kommer du få möjligheter att diskutera just de problem och utmaningar som du har med andra inhousebyråchefer för att få råd och inspiration.

Genom att mejla här till Håkan Bodman anmäler du dig till en digital inspirationsdag den 17 september kl 09.00 till kl 15.00 till en kostnad på 1 900:- exkl moms. Anmälan är bindande.
OSA:  Senast anmälningsdag är 13 september.                                                  

Varmt välkomna till en inspirerande dag!