Inhouse / Våra senaste artiklar

VÅRA SENASTE ARTIKLAR

Här hittar du alla artiklar från Inhouse. Vi delar med oss av nyheter, intervjuer, råd och inspiration som hjälper dig att utveckla din karriär och ditt företag.

kristofer_grevture_blogg
2016-02-08

Seminarium: Organisatorisk och social arbetsmiljö

I vår skärps arbetsmiljölagen som en följd av de ökade ohälsotalen i samhället. Vad betyder då detta för dig som arbetsgivare? Kom på vårt kostnadsfria seminarium där vår arbetsmiljö- och arbetsrättsexpert Kristofer Palmblad berättar om den nya föreskri...
natverk_blogg
2016-02-01

Inhouse satsar på nytt nätverk för Executive Assistants

Ett nätverk för Executive Assistants är Inhouse nya satsning inom affärsområdet Business Services. Nätverket ger erfarna assistenter möjlighet att träffas och diskutera yrkets utmaningar och utbyta erfarenheter med varandra. – Vi på Inhouse har förmåne...
monabeckman
2016-01-18

Seminarium 2 februari: Hur lyckas vi med rehabilitering på arbetsplatsen?

Kostnaderna för sjukskrivningar ökar i våra företag. Du har troligen stött på några case genom åren, medarbetare som återvänt till arbetsplatsen efter långtidssjukskrivning. Ibland har det lyckats, andra gånger inte. Rehabilitering efter just utmattning...
04a2208
2016-01-11

Glöm inte nominera årets Office Professional!

Har du en duktig assistent som är värd att hylla? Visa din uppskattning genom att nominera hen till årets Office Professionals Award!  Fram till den 20 januari går det att nominera kandidater till Office Professionals Award 2016. Vinnaren presenteras un...
test_blogg
2016-01-04

Tester allt vanligare vid rekrytering

Olika typer av tester, personbedömningar eller utvärderingar, har blivit allt mer vanliga vid rekryteringar, även inom säljyrket. En sådan bedömning är ett värdefullt redskap om det används på rätt sätt. Men det finns också många som känner oro och miss...
passion
1970-01-01

Öka er konkurrenskraft och skapa lojala medarbetare – 5 tips

Maxa medarbetarnas prestationer genom att fokusera på deras passion. Det skapar både lojalitet och engagemang – och i förlängningen ett bättre resultat.