2016-03-02
”Byrådoktorn” om hur man minskar risken för konkurs i byråbranschen
Antalet konkurser i byråbranschen ökar igen. En förklaring till detta är det låga intresset för och kunskapen om affärsmannaskap hos många byråledare, menar Inhouse byråexpert Håkan Bodman.
I senaste numret av Resumé medverkar Inhouse managementkonsult...
2016-02-29
Seminarium 26 april: Tips och råd inför medarbetarsamtalet
För många chefer är medarbetarsamtalet det som känns svårast i jobbet som personalansvarig. Oavsett om du håller samtalet en gång per år eller varje månad – så är det viktigaste att du hittar formen som leder till något konkret både för dig och medarbet...
2016-02-24
Ny ansvarig för jourpoolen – Välkommen Ellen!
Inhouse har fått förstärkning inom affärsområdet Business services. Ellen Borell är ny rekryteringskonsult och kommer nu även vara ansvarig för Inhouse jourpool.
Ellen är uppväxt i Mariestad och har under senare år studerat journalistik och medieprod...
2016-02-19
Grattis till årets vinnare av Office Professional Award
Det blev Nina Arkeberg, VD-assistent på Sveaskog AB, som tog hem utmärkelsen "Årets Office Professional 2016" och GuldGemet.
Priset Office Professionals Award riktar strålkastarljuset mot en yrkesgrupp som ofta verkar i bakgrunden – assistenten. Bakom O...
2016-02-10
Nu söker vi en kommunikationsansvarig till Inhouse!
Inhouse växer! Är du arkitekten bakom vår kommande varumärkesresa? Har du den kompetens och uthållighet som krävs för att ta oss hela vägen? Nu söker Inhouse en nyckelperson för bolagets fortsatta expansion. Är du den vi söker?
Som kommunikationsansvari...
2016-02-08
Seminarium: Organisatorisk och social arbetsmiljö
I vår skärps arbetsmiljölagen som en följd av de ökade ohälsotalen i samhället. Vad betyder då detta för dig som arbetsgivare? Kom på vårt kostnadsfria seminarium där vår arbetsmiljö- och arbetsrättsexpert Kristofer Palmblad berättar om den nya föreskri...
2016-02-03
Välkommen Carola – ny rekryteringskonsult & konsultchef
Senaste nytillskottet i vårt ekonomi- och finansteam är Carola Arkeklint, som har en gedigen erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen. Hon har tillsatt chefer och specialister inom ekonomi och finans i 15 år.
Carola Arkeklint kommer närmas...
2016-02-01
Inhouse satsar på nytt nätverk för Executive Assistants
Ett nätverk för Executive Assistants är Inhouse nya satsning inom affärsområdet Business Services. Nätverket ger erfarna assistenter möjlighet att träffas och diskutera yrkets utmaningar och utbyta erfarenheter med varandra.
– Vi på Inhouse har förmåne...
2016-01-18
Seminarium 2 februari: Hur lyckas vi med rehabilitering på arbetsplatsen?
Kostnaderna för sjukskrivningar ökar i våra företag. Du har troligen stött på några case genom åren, medarbetare som återvänt till arbetsplatsen efter långtidssjukskrivning. Ibland har det lyckats, andra gånger inte. Rehabilitering efter just utmattning...
2016-01-11
Glöm inte nominera årets Office Professional!
Har du en duktig assistent som är värd att hylla? Visa din uppskattning genom att nominera hen till årets Office Professionals Award!
Fram till den 20 januari går det att nominera kandidater till Office Professionals Award 2016. Vinnaren presenteras un...
2016-01-10
Så hittar du dina karriärmål
Du har säkert suttit i intervjuer där du har känt att företaget eller rekryteraren har överhanden. Men vad skulle hända om du gick in i varje intervju eller läste varje platsannons fullt medveten om exakt vad som är viktigast för dig i din karriär?
För...
2016-01-09
Välkommen Kristofer Palmblad – ny senior HR-konsult!
Inhouse har fått en ny expert på HR- och avtalsfrågor - Kristofer Palmblad. Kristofer har mångårig erfarenhet av förhandlingsarbete som förhandlingschef i såväl arbetsrättsliga frågor som vid omorganisationer och uppsägningar.
Kristofer Palmblad är...