Inhouse / HR / Rehabilitering och stresshantering – hur ska vi bete oss för att våra medarbetare ska få en hållbar hälsa?

Rehabilitering och stresshantering – hur ska vi bete oss för att våra medarbetare ska få en hållbar hälsa?

När en medarbetare drabbats av utmattningssyndrom får arbetsgivare ofta en insikt hur skör gränsen är mellan fullt arbetsför och långtidssjuk. Vi lär dig hur du som ansvarig arbetsgivare agerar före- under och efter en sjukdomsperiod hos en anställd.

Frågeställningar som ”Hur klarar vi oss igenom en komplex rehabilitering?” ”Hur ska vi bete oss för att våra medarbetare ska få och bibehålla en god hälsa på arbetsplatsen?” och ”Vad har vi för rutiner för att undvika att fler drabbas och hur gör vi det mer effektivt nästa gång?” är vanliga frågor som dyker upp – som vi på Inhouse hjälper dig besvara.

Våra coacher guidar dig i stresshanteringsproblematik och du får lotsning i att klara av den komplexa situationen som företaget står inför.

Vad erbjuder vi?

Proaktiva verktyg Inhouse vänder sig till dig som är HR-chef eller till dig med personalansvar, som behöver lära dig mer kring hur du hanterar medarbetare som är på väg-, är eller har varit långtidssjukskrivna på grund av stress. Vi ger dig kompetensen att proaktivt förebygga stress och ohälsa på din arbetsplats samt verktyg som hjälper din personal att bli engagerade och motiverade i sin yrkesroll.

Konkreta åtgärdsprogram Vi på Inhouse HR förstår komplexiteten i när en långtidssjukskriven medarbetare ska återgå till sitt arbete. Vi förstår även vikten av att återgången till arbetet sker på bästa möjliga sätt för båda parter. Vi stöttar dig i samtal och åtgärder för att förhindra ytterligare sjukdomsperiod hos medarbetare samt ger dig alla förutsättningar för att finnas där som arbetsgivare.

Arbetsmiljö – rutiner & policys Under våren 2016 skärps lagen kring arbetsmiljö. Vi har unika erbjudanden i form av konsulting, seminarier och utbildningar för dig som arbetsgivare. Allt för att du ska komma igång med det organisatoriska och sociala arbetsmiljöarbetet samt förstå innebörden av att bygga upp rutiner och policys i linje med den nya lagskärpningen.

Vi erbjuder

  • Proaktiva verktyg
  • Konkreta åtgärdsprogram
  • Arbetsmiljö - Rutiner & policys
Helene-Kontaktbild_Nybakgrund_2023-web

Kontakta mig

Helene Leitner Larsson

Affärsområdeschef
HR

+46 709 70 44 84
helene.leitner.larsson@inhouse.se

 

Jag kontaktar dig!

  • Det här formuläret sparar ditt namn, e-post och meddelande så vi kan kommunicera och förse dig med assistans. Läs vår integritetspolicy.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.