Accounting Associate Nordics till Trustly!
Är du den vi söker?
Vill du arbeta i ett frikostigt företag med ett öppet klimat och mycket god samarbetsvilja? Är du en nyfiken och proaktiv Teamplayer som vill fortsätta utvecklas men är redan nu trygg i din redovisningskompetens? Då kan denna tjänst vara rätt för dig.
Arbetsbeskrivning
Som Accounting Associate Nordics kommer du tillsammans med dina fyra närmaste kollegor ansvara för den legala redovisningen för Trustlys bolag i Norden. Kontoret är beläget på Rådmansgatan och du rapporterar till Accounting Manager Nordics.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Delaktig i månad-, kvartals- och årsbokslut
- Daglig avstämning av bankkonton
- Intercompany avstämningar
- Hantera och stämma av immateriella tillgångar
- Skapa internfakturor och hantering av dessa
- Hantera leverantörsreskontran
- Identifiera och skapa nya leverantörer
- Hantera anläggningstillgångar och avskrivningar
- Månadsvis balans- och resultatavstämning tillsammans med Accounting Manager Nordics
- Delaktig i att upprätta årsredovisningar och notor för svenska juridiska personer och notor för Trustly koncernen
- Ad hoc uppgifter och behjälplig i redovisningsrelaterade frågor
- Delaktig i utveckling, effektivisering och automatisering av arbetsprocesser
Din profil
Vi söker en nyfiken och ödmjuk person som tillsammans med sina kollegor vill växa med företaget och som trivs i en organisation under tillväxt och utveckling där alla medarbetare drivs av att förbättra och ser möjligheter i stället för problem.
Som Accounting Associate Nordics får du stora möjligheter att utvecklas. För att trivas i rollen på Trustly är du intresserad av system och tycker om att ta stort eget ansvar. Du värdesätter kvalitet och kan jobba såväl självständigt som i team. Eftersom Trustly har världen som arbetsfält behöver du obehindrat kunna arbeta både på svenska och engelska.
Du har en relevant akademisk examen samt några års erfarenhet av redovisning och du känner dig säker i din redovisningskompetens. Du arbetar avancerat i Excel och du stimuleras av ett högt tempo och skarpa deadlines.
Om företaget
På Trustly brinner vi för att förenkla hur människor betalar och får betalt online. Vi är en licensierad betalningsinstitution och våra B2B-produkter tillgängliga över hela Europa och Nordamerika lockar globala handlare inom segment som e-handel, telekom, resor, finansiella tjänster och spel. I juni 2018 förvärvade private equity-bolaget Nordic Capital en majoritetsandel i Trustly med ambitioner att stödja oss i att bli den ledande globala leverantören av betalningar för onlinebanker.
Vi är ett mångsidigt och snabbt växande team med vårt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och flera ytterligare kontor i Europa och Nordamerika. Tillsammans leder vi utvecklingen av betalningsbranschen och det arbete du kommer att göra här kommer att få stor inverkan.
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse AB och eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Carola Arkeklint, 072-396 0731.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan vilken vi vill ha på engelska. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt engelska CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl.
Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester.
Välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län