Administrativ assistent inom lön, ekonomi och HR till United Screens


Är du den vi söker?
Vill du arbeta i en entreprenörsdriven miljö med härliga kollegor? United Screens fortsätter sin tillväxtresa och behöver förstärkning av en administrativ assistent. Vi söker dig som har arbetat något år med lön och övrig administration. Bolaget sitter i trevliga lokaler mitt i Stockholm City.

Arbetsbeskrivning
Som assistent kommer du att arbeta i en central funktion på United Screens, då du assisterar och stöttar dina kollegor med din naturliga servicekänsla och förmåga att skapa trivsel. Som assistent arbetar du i en supporterande, administrativ roll och hanterar bl a bolagets löner, leverantörsfakturor, utlägg och HR-administration. United Screens har idag cirka 65 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Din profil
Vi söker dig som är självgående och som gillar att arbeta i en mycket dynamisk miljö där förutsättningar och behov ständigt förändras. Vi tror att du har ett starkt engagemang för ditt arbete, likväl som att bidra till att driva verksamheten framåt. Troligtvis har du arbetat minst ett år självständigt med löneadministration av tjänstemannalöner. Kanske har du precis avslutat en löneutbildning? United Screens arbetar i VISMA och ser det som en merit om du har kunskap inom systemet, men om du inte har det så lärs du upp på plats!

För att bli framgångsrik i denna roll så är det viktigt att du är intresserad av administration och av att ge support och service. Vidare har du lätt för att skapa förtroende och goda relationer. Då rollen är ny så är det viktigt att du är prestigelös och tycker att det är roligt med en roll som kan variera något från dag till dag.

Viktigt att du talar och skriver engelska obehindrat.

Om företaget
United Screens är Nordens största multiplattform-nätverk och vi arbetar med många av Sveriges största youtubers och influencers, och många av de största varumärkena i Sverige. Sedan starten 2013 har vi vuxit till att bli 65 personer, i fyra länder, som varje dag arbetar för våra youtubers, influencers och kunder, inom områden som försäljning, partner management, projektledning, produktion, legal och kommunikation. Tre år i rad har vi blivit nominerade till Årets säljorganisation, ett prestigefullt pris som vi vann 2016 och är väldigt stolta över.

Övrigt
Tjänsten är en rekrytering, heltidsanställning med start så snart som möjligt. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan då intervjuer sker löpande. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se eller rekryteringskonsult Cecilia Lundberg, cecilia.lundberg@inhouse.se
OBS! Ansökningar tas inte emot på mejlen.

Gör succé på arbetsintervjun

Gör succé på arbetsintervjun – våra bästa tips!

Är du på gång att byta jobb? I den här guiden går vi igenom de bästa tipsen för att maximera arbetsintervjun.

Ladda hem guide »