Inhouse / Jobb / Administrativ assistent till advokatbyrå

Är du den vi söker?

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Har du erfarenhet inom reception och administration och vill fortsätta utvecklas i en assistentroll? Trivs du med att varje dag känna att ditt arbete gör skillnad för andra?

Vår kund är en lokal advokatbyrå som är mitt i en spännande tillväxtresa och är därmed i behov av dig i rollen som Administrativ Assistent. Här ges du möjlighet att bli ett värdefullt stöd och arbeta i ett mindre sammansvetsat team med stor kompetens. Du är själv med och skapar din roll och det finns möjligheter att växa och utvecklas med fler stimulerande arbetsuppgifter.

Arbetsbeskrivning

Som Administrativ Assistent hos vår kund kommer du arbeta brett med diverse administrativa arbetsuppgifter och stötta bolagets jurister. En del av ditt dagliga arbete består av att ta emot klienter och boka in klientbesök samt förbereda möten med underlag. Besvara inkommande samtal och se till att kontoret är rent och snyggt. Hantera posten, upprätta fakturor och beställa kontors- och köksmaterial. Du kommer också att ansvara för bokning, samordning och administration vid kick-offer och andra event.

Din profil

Vi söker dig som trivs i en utmanande, rörlig och bred assistentroll med stort ansvar där ingen dag är den andra lik. Du är noggrann, engagerad, anpassar ditt arbetssätt och agerar prestigelöst i samband med förändringar. Du är också vass på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt, samt kunna arbeta proaktivt och tillsammans med andra. 

Du som söker har tidigare arbetat med reception, administration eller i en assistentroll, gärna från advokatbyrå eller liknande. Goda kunskaper i Officepaketet och intresse för att lära dig ny digital teknik. Du har god förmåga att uttrycka dig professionellt på svenska och engelska, i tal och i skrift.

Om Inhouse

På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som HR-konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult i team HR på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Övrigt/Vad händer nu?

Detta är ett konsultuppdrag, anställningen ligger hos Inhouse och du arbetar på plats hos vår kund i centrala Stockholm. Uppdragsperioden sträcker sig från december 2021 och sex månader framåt, kundens ambition är att konsulten efter uppdraget skall anställas hos dem.

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Maria Fjellström, maria.fjellstrom@inhouse.se. 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Maria Fjellstrom

maria.fjellstrom@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.