Kontakt

Administrativt stöd till vår kund i Solna


Är du den vi söker?
Vill du arbeta administrativt hos ett nytänkande företag? Vår kund söker en driven administratör som vill bygga på sina erfarenheter och utvecklas tillsammans med dem.

Arbetsbeskrivning
Tjänsten kommer att stötta hela avdelningen med generella administrativa uppgifter som:
• Hålla intranätet uppdaterat med information
• Uppdatera relevanta dokument och organisationsscheman
• Bokning av möten, events, kommunikation mm Formalia kring årsstämmor etc i dotterbolagen (upprätta stämmoprotokoll, styrelseprotokoll, insamling underskrifter, hantera årsredovisningar)
• Diverse uppdateringar i Årsredovisning och andra rapporter
• Administration runt styrelse och audit committee
• Insamling av info och material till/från interna och externa intressenter tex dotterbolag, revisorer och försäkringsbolag
• Kontaktperson mot externa intressenter
• Hantering av avtalsdatabaser
• Hantering av loggböcker
• Notariseringar, signaturer, delegeringar, fullmakter och legaliseringar
• Registreringsärenden Bolagsverket
• Generell administrativ support till medarbetarna på ekonomifunktionen

Din profil
Vi söker dig som är en erfaren och självgående administrativ resurs som tycker att bredden i rollen är rolig och utmanande. Från generella administrativa sysslor för att stötta hela funktionen till mer specifika uppgifter inom de olika områdena. Bakgrund från att ha stöttat en legal funktion inom ett börsbolag och eller ekonomifunktion inom ett börsbolag är klart meriterande. Kan vara någon som har varit eller ser en framtid som VD sekreterare. Som person tror vi att du är trygg i din yrkesroll, vågar ta egna initiativ och är proaktiv i ditt arbete.

Om företaget
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning. Vi riktar oss mot branscher inom kommunikation, ekonomi, business services och HR. Bolaget grundades 1996 och har idag cirka 40 anställda i Stockholm och Göteborg samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag.

Övrigt
Detta är en heltidstjänst med start omgående. Du kommer till en början att vara konsult via Inhouse för att sedan ha chansen till en rekrytering direkt till kund. Vår kund sitter i fina lokaler i Solna med goda kommunikationer. Låter detta intressant får du gärna skicka in din ansökan redan idag!