Kontakt

AdOps till Bonnier News Sales Ad Operation team


Är du den vi söker?
Nu söker vi en ny kollega till Ad Operation-teamet på Bonnier News Sales. Du kommer tillhöra annons- och säljavdelningen för digitala medier och du kommer jobba med samtliga av våra digitala plattformar.

Bonnier News är en del av Bonnier och innefattar Bonnier Ad Network, Expressen, Dagens Nyheter, Dagens Industri och HD-Sydsvenskan m.fl. Inom Bonnier News ingår även Bonnier News Sales som representerar och arbetar med de ovan nämnda varumärkena. Bonnier News Sales är idag ca 130 medarbetare.

Arbetsbeskrivning
Arbetet i Ad Operations-teamet innebär att säkerställa leveransen av våra digitala kampanjer, annonsmaterialhantering och uppföljning samt optimering av kampanjer. Du ska ge support till säljare, säljbolag, affärschefer och samarbetspartners med annonser och positioner för samtliga digitala kanaler.

I din roll som Ad Operator kommer du att:
• Ansvara för kommunikationen med annonsörer och byråer, säkerställa att annonsmaterial finns på plats i tid samt bekräfta när materialet är klart för leverans.
• Testa och kontrollera annonsmaterialet så att de är tekniskt rätt gjorda för publicering samt att innehållet är enligt policy, lag och ansvarig utgivares önskemål.
• Göra kampanjbokningar i digitala annonsleveranssystem och informerar berörda om när kampanjer startar och på vilka sektioner.
• Kontrollera att leveranser startar enligt plan. Ta fram statistik, rapporter och underlag för uppföljning samt följa upp och optimera leveranser.
• Vara behjälplig med att följa upp lager och estimat för att säkerställa att materialspecifikationer och annonszoner är uppdaterade.
• Driva eventuella underleveranser mot säljare och redaktion samt administrera annonsboknings- och annonsleveranssystem.
• Vara aktiv i planering och uppföljning av kampanjer mot kund och säljare.

Din profil
För att lyckas i rollen som adops ser vi att du har tidigare kunskap inom digital annonsering och förståelse för hur varumärken kommunicerar i digitala medier. Vi tror att du har minst 1 års arbetslivserfarenhet ifrån liknande tjänst. Goda tekniska kunskaper och grundläggande kunskaper i Office-paketet, HTML5, CSS samt Javascript är viktigt. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav.

Arbetet som adops är ett roligt jobb med både toppar och dalar vilket gör att du behöver kunna hantera stress och prioritera ditt arbete efter arbetstryck. Du kommer att vara i kontakt med mycket folk via telefon och mail, jobba med annonshantering samt lösa tekniska problem vilket ställer krav på din servicegrad och tekniska kunskap.
Vi ser att du är förändringsbenägen. Har en positiv attityd och väljer att se lösningar framför att se problem.

Om företaget
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Marieberg. Låter detta intressant? Ansök gärna direkt via nedan länk då intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 20 dec.