ÅF söker en ekonomiassistent

Om kunden / About the Client
ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Bolaget erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag cirka 7 000 medarbetare med bas i Europa men verksamhet och kunder finns i hela världen. ÅF kombinerar avancerat ingenjörskunnande, förnyelse och modernaste teknik med mångårig tradition och förankring i svensk industri. Få teknikkonsulter har idag samma bredd och resurser.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Teammedlem till leverantörsreskontragruppen
ÅF söker nu en ekonomiassistent till Team Reskontra hos ÅF Business Service, som är ÅF´s Shared Service Center för ekonomi. Tjänsten är en rekrytering och du kommer att tillsammans med ca 25 kollegor arbeta i deras trivsamma lokaler i Solna.

Som ekonomiassistent på leverantörsreskontra kommer du att ingå i ett team på 11 personer. Du kommer att arbeta med elektronisk fakturahantering. Detta innebär bl a registrering av leverantörsfakturor och leverantörer, leverantörutbetalningar och kundinbetalningar, samt hantera utlägg. I rollen som ekonomiassistent ingår även att upprätta kontoavstämningar samt arbeta med utveckling av rutiner och processer på avdelningen. Tjänsten innebär mycket kontakter med leverantörer och kollegor inom ÅF.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning med några års erfarenhet från liknande roll, gärna från ett konsult- eller tjänsteföretag. Du är van användare av Excel och har du erfarenhet Visma Control, Invoice Manager (IM) och PX Control är det meriterande.

Som person är du mycket noggrann och organiserad. Du arbetar självständigt och har lätt för att prioritera. Du är prestigelös, gillar att arbeta i grupp och har lätt för att samarbeta. Du har en hög känsla för service och besitter gedigna kunskaper inom reskontraarbete.

Övrigt / Other
Om du tycker att det låter intressant, skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev så snart som möjligt via annonsen på vår hemsida www.inhouse.se. Intervjuer kommer att ske under augusti månad.

Vid frågor rörande tjänsten, kontakta Ellinor Danielsson på ellinor.danielsson@inhouse.se

Jobbcoaching / Prenumerationstjänst
Inhouse erbjuder karriär- eller jobbcoaching för dig som är arbetssökande.
För mer information besök: www.inhouse.se/coaching

Glöm inte att registrera dig på vår hemsida. Genom att skapa en profil och aktivera Prenumerationstjänsten Match Mail får du information om nya tjänster och uppdrag via mail i samma stund som de publiceras på vår hemsida.

Prenumerationen styrs enbart av yrkeskategorier, vilket innebär att du kommer att få mail om uppdrag som gäller både hel/deltid samt uthyrning/fast rekrytering. Registrera dig på: www.inhouse.se/registrera/

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!