Inhouse / Jobb / Affärsutvecklare / COO till Wrede Fastighetsmäkleri

AFFÄRSUTVECKLARE / COO TILL WREDE FASTIGHETSMÄKLERI 

Wrede är en av Sveriges ledande mäklarfirmor inom premiumsegmentet. De hem vi förmedlar varierar i storlek och pris, men de erbjuder alltid något utöver det vanliga. Allt sedan starten 1989 har vårt fokus varit att maximera försäljningspriset och samtidigt med hjälp av erfarenhet och kunskap ledsaga köpare och säljare genom livets viktigaste affär.

Hos Wrede arbetar några av Sveriges absolut främsta mäklare – alla med en svårslagen kombination av erfarenhet, nätverk, kunskap och rekordnoteringar. Med hjälp av Wredes unika kundregister och vårt team av digitala strateger, art directors marknadsförare skapas optimala förutsättningar för att nå rätt köpare och rätt pris. Besök gärna: https://www.wrede.se/

Är du en dynamisk och strategisk affärsutvecklare/operativ chef som vill ta nästa steg och ta ledningen för att optimera och maximera Wredes verksamhet?

Du kommer att få möjligheten att göra verklig skillnad och få en nyckelroll där du är med och driver företagets tillväxt, både strategiskt och operativt i nära samarbete med bolagets ledningsgrupp.

I rollen som COO kommer du att vara med och driva och utveckla befintliga och tillkommande kontor för att kunna växa och kvalitetssäkra verksamheten, en bred roll med många spännande kontaktytor. Du kommer att ansvara för att arbetet utförs på ett kvalitativt sätt och regelbundet granska och förstå varje medarbetares arbete, deras styrkor och utmaningar för att säkerställa en effektiv arbetsmiljö.

Vidare kommer du att ansvara för att företagets samtliga tjänster levereras både på kort och lång sikt i enlighet med verksamhets-, ekonomiska- och effektivitetsmål. Du är drivande vid behov i att utveckla och implementera inköpsmetoder, planera, förbereda och genomföra upphandlingar. Därtill ansvara för leverantörsförhandlingar, sluta avtal samt utveckla och vårda relationer i syfte att stärka varumärket både i Sverige och på kontoren utomlands.

Du kommer att följa upp och rapportera status och utveckling i olika projekt. I det ingår att tillsammans övrig ledningsgrupp initiera och utveckla processer, strategier och åtgärder för eventuella förvärv och nyetableringar samt implementera olika affärsidéer och koncept.

Rollen som COO innebär ett totalansvar för all operativ verksamhet i bolaget.

Rollen sammanfattas i följande arbetsuppgifter:

  • Regelbundet granska och följa upp respektive kontors resultat, deras styrkor och utmaningar för att operativt leda och utveckla kontoren mot uppsatta mål.
  • I nära samarbete se till att följa budget och identifiera områden för effektiv förbättring och kostnadskontroll.
  • Driva förändringar för att öka produktiviteten och skapa en ännu mer framgångsrik organisation.
  • Strategisk planering och utveckling av serviceprocesser och rutiner för att förbättra effektiviteten och kundnöjdheten.
  • Identifiera och utnyttja nya möjligheter till expansion och investeringar.


Din profil och kvalifikationer:

Vi ser att du har mångårig (minst 5 års) erfarenhet av fastighetsrelaterade frågor i en ledande position samt operativt arbete med starkt affärsfokus och analytisk förmåga. Du är van vid olika arbetsprocesser, arbetssätt och verktyg för att fatta affärsmässiga beslut. Du har utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.

Du är en ansvarstagande person med goda ledaregenskaper, van att engagera och samarbeta med olika team. Har förmågan av att leda och utveckla team och medarbetare och samarbeta med andra delar av företaget i ex olika länder som ex försäljning och tjänste-/produktutveckling.

Du bör ha djup förståelse från premiumsegment inom närliggande branscher. Vi ser en relationsskapande lagspelare, som även är en rak och tydlig beslutsfattare.

Vi ser vidare att du har:

  • Akademisk utbildning från universitet, inriktning ekonomi, management eller motsvarande.
  • Goda kunskaper och erfarenhet av relevanta mjukvaror inom analys och ekonomi.
  • Erfarenhet av verksamhets-, personal och ekonomiansvar.
  • Ett stort intresse för omvärldsbevakning.
  • En god förmåga till att skapa och vårda relationer.
  • Tala och skriva obehindrat på engelska och svenska.

Övrigt:

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. Kontorstider måndag till fredag med viss flextid. Arbetet utgår främst från kontoret som ligger i centrala Stockholm på Jungfrugatan 27. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV eller Linkedinprofil. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester.

För mer information eller frågor om testerna kontakta ansvarig rekryterare.

I den här rekryteringen samarbetar Wrede med Inhouse.
Frågor hänvisas till ansvariga rekryterare Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se, eller Linda Schmidt, linda.schmidt@inhouse.se, +46 (0) 76 408 77 91.


Sök jobbet

Tjänstgöringslän

Stockholms län

Tjänstgöringsort

Stockholm

Kontaktperson

Linda Schmidt

linda.schmidt@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan