Ansvarig Digitala Medier / Content Manager

Om kunden / About the Client
Gourmetgruppen är ett handelshus i kvalitativa delikatesser, med ursprung från Syd- och Mellaneuropa. Vi erbjuder konsumenten en genuin smakupplevelse och matglädje, men också kunskap, och en historia bakom produkten. Vi värdesätter enkelhet i både produktions- och konsumtionstillfället. Vår mat ska vara enkel för alla att avnjuta.
Vår produktportfölj utgörs av en kombination av egna och internationella varumärken, som ger våra kunder det bästa sortimentet tillsammans med ett unikt marknadskunnande. Våra kunder finns främst inom dagligvaruhandel. Läs gärna mer på www.gourmetgruppen.se.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Har du ett genuint intresse för marknadskommunikation och affärer i kombination? Är du driven, initiativtagande och har en positiv, problemlösande attityd? Gourmetgruppen befinner sig i en expansiv fas och söker nu en ansvarig för digitala medier. Hos Gourmetgruppen erbjuds du en självständig och utvecklande roll med möjligheter till personlig utveckling.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

I rollen som ansvarig för digitala medier ansvarar du för hemsida, digitala och sociala medier. Du arbetar med att kontinuerligt utveckla och förbättra affärer genom digital marknadskommunikation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:

• Utveckla och bevaka närvaro i sociala medier
• Utveckling och administration av hemsida
• Skapa trafik till hemsidan och sociala medier
• Fylla hemsidan och sociala medier med, för vår målgrupp, relevant information

Du förväntas även att utveckla och förbättra ditt ansvarsområde. I din roll har du nära samarbete med olika avdelningar inom företaget och deltar i marknadsmöten och konferenser. Du rapporterar till Marknadschefen. Tjänsten är placerad i moderna lokaler i Rosersberg.

Din profil / Your profile
Kvalifikationer

• 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst inom FMCG.
• Tidigare varit med att bygga upp en närvaro i sociala medier.
• Du har en relevant eftergymnasial marknadsföringsutbildning.
• God förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift.
• Erfarenhet och har en känsla för design.
• Du har en god förståelse för hur ett företag bör marknadsföra sig för att nå ut till rätt målgrupp.
• Nyfiken och kan med lätthet sätta dig in i nya områden med en förmåga att se saker ur kundens perspektiv.
• Datavana: publiceringsverktyg/ CMS-verktyg för webbsiter. Adobe CC. Google analytics.

Personlighet

• Förmåga att tolka och analysera de behov som uppstår på sälj- och marknadsavdelningarna.
• Kreativ och nytänkande.
• Självgående, strukturerad och initiativtagande.
• Du har kundfokus och tycker om att arbeta både strategiskt och operativt.
• Du är utåtriktad och ser dialog och kommunikation som en naturlig del i processen att skapa bra marknadsföring.
• Då detta är en ny roll är det viktigt att du trivs med, och har en förmåga, att själv vara med och forma rollen.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start under december 2014/ januari 2015.
Vi intervjuar kandidater löpande. Sista ansökningsdag 2014-11-30

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.