Ansvarig för Digitala kanaler

Om kunden / About the Client
Kommunikationsavdelningens uppdrag är att utveckla och driva Bankgirots interna och externa kommunikation utifrån Bankgirots affärsmål, strategier och varumärkesplattform. Kommunikationsavdelningen ska säkerställa integrerad kommunikation genom enhetliga och tydliga budskap både internt och externt. I uppdraget ingår att stärka kommunikationen kring strategiska och företagsövergripande projekt, förändringsarbeten och nya erbjudanden samt att stötta VD och ledningsgrupp i kommunikationsfrågor.

Avdelningen söker nu en Ansvarig för Digitala kanaler.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Du kommer att ha det överordnade ansvaret för utveckling, administration, drift och förvaltning av Bankgirots digitala kanaler (webbsida, extranät och intranät). Vidare kommer du att säkerställa att de digitala kommunikationskanalerna uppfyller de krav för att kommunikationsarbetet ska kunna stödja Bankgirots verksamhet. Ansvaret inbegriper att utveckla, förädla och förvalta våra befintliga digitala kanaler.

Arbetet sker i nära samarbete med övriga medarbetare på kommunikations-avdelningen och framförallt tillsammans med webbredaktören för att säkerställa kvalitet och nytta i framtida leveranser.

Din bakgrund:
• Du har en akademisk bakgrund inom IT, t ex systemvetenskap eller motsvarande utbildning.
• Du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har erfarenhet som projektledare av webbutvecklingsprojekt och är en van kravställare.
• Du har mycket god teknisk kompetens i web och e-tjänster (Episerver) samt digital dokumenthantering (Sharepoint).

Din profil / Your profile
Som person är du kommunikativ och har en stor portion lyhördhet. Du är ansvarsfull, noggrann och analytisk. Du har förmåga att omsätta strategiska beslut i praktisk handling exempelvis genom att hantera tekniska frågeställningar utifrån ett verksamhetsperspektiv. Det vill säga kunna få organisationen att använda verktygen och systemet för att uppnå företagets mål. Du är flexibel, serviceinriktad och kan driva frågor självständigt. Du har också förmåga att skapa kontakter och nätverk samt god förmåga att samarbeta.

Övrigt / Other
Tjänsten är på heltid och med tillträde snarast, vi intervjuar kandidater löpande så skicka gärna in ditt CV med en personlig ansökan redan idag! Ansökan sker via länken nedan, vänligen kontakta Aje Stenbeck för frågor kring tjänsten.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.