Ansvarig för Digitala Kanaler

Om kunden / About the Client
Svensk Fastighetsförmedling AB ägs av Swedbank AB och har
1 200 medarbetare fördelade på cirka 220 bobutiker runt om i Sverige.
Bobutikerna drivs av kedjans 200 franchisetagare.
Under 2014 förmedlade Svensk Fastighetsförmedling 30 000 villor,
fritidshus och bostadsrätter samt kommersiella fastigheter, rörelser
och lantbruk till ett förmedlingsvärde av drygt 54 miljarder kronor.
Läs gärna mer på: www.svenskfast.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Nu söker Svensk Fastighetsförmedling AB en ansvarig för digitala kanaler
I rollen ingår ett övergripande ansvar, strategiskt och operativt,
för utveckling av digitala kanaler och marknadsföring via dessa
Arbetet innebär att via de digitala kanalerna bygga varumärket
och stötta och driva försäljning i tätt samarbete med övriga på marknadsavdelningen.

Arbetsuppgifter:
-Budgetansvar för digitala satsningar och löpande kostnader
för de digitala kanalerna
-Vidareutveckla och förvalta svenskfast.se (ny sajt lanserades
under 2014) för en bättre användarupplevelse och bättre konvertering.
-Ansvara för kontinuerlig vidareutveckling och förbättring av
hur Svensk Fastighetsförmedling AB och hela kedjan använder digitala kanaler genom att hålla koll på trender och nya möjligheter
-Följa upp och agera på statistik och användarbeteenden
-Aktivt arbeta med onlinemarknadsföringen, både löpande
och i kampanjer, både i egna och i köpta kanaler
-Driva och samordna digitala kommunikationsfrågor vad
gäller struktur, design, innehåll, funktionalitet, upplevelse och
användbarhet, i syfte att stärka varumärke och erbjudande i
digitala kanaler
-Stötta franchistetagare och mäklare i frågor om lokal digital
marknadsföring
-Hålla i marknads del av utvecklingsplanen och arbeta tätt med
IT i den agila utvecklingsprocessen och de gemensamma prioriterings-
och beslutsforumen
-Produktägare för marknads del av utvecklingen, sätta upp och prioritera backlogg och samarbeta tätt med konsulter (utvecklare, designers etc.)

Din profil / Your profile
-Mångårig erfarenhet av att driva och utveckla digitala tjänster för marknadsföring, kommunikation och försäljning
-Driven och erfaren projektledare inom digital utveckling (min 5 år,
större projekt med både teknik och marknadsförings-/kommunikationsinnehåll)
-Stor erfarenhet av att handla upp och beställa tjänster av externa
leverantörer (teknik, innehållstjänster, sökmarknadsföring, reklambyråtjänster)
-Stort intresse av digital utveckling, håller sig informerad och uppdaterad
-Vilja och förmåga till både strategisk höjd och planering och operativt kavla upp ärmarna och göra det som krävs här och nu
-Bra kommunikatör, förmåga att förankra, sälja in, driva igenom idéer och projekt
-Väl insatt i utvecklings- och teknikfrågor, förmåga att vara en bra beställare
-Starkt affärsfokus och god förmåga att förstå Svensk Fastighetsförmedlings verksamhet och krav.
-Relevant högskoleexamen
-Vi ser att du är engagerad, driven och van att ta egna initiativ och ”köra på”
-En ”doer” med kreativitet och nytänkande
-Affärsmässig
-Strukturerad och tydlig

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Liljeholmen, söder om Stockholm med omgående start. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Segerström, linda.segerstrom@inhouse.se. Intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag 2015-02-28.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.