Kontakt

Ansvarig för Internkommunikation


Om kunden / About the Client
PwC är marknadsledare inom revision och redovisning och erbjuder en mängd rådgivningstjänster inom till exempel skatt och affärsrådgivning. Kunskap är centralt för PwC, våra kunder värderar våra medarbetares kunskap, expertis och erfarenheter högt och att sprida all denna kunskap till våra kunder på ett mottagarrorienterat sätt är av största vikt.

Läs gärna mer på www.pwc.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Till enheten för Corporate Communications söker vi nu en ansvarig för internkommunikation som kan ta ett helhetsansvar för PwC:s interna förändringsresa.

PwC:s uppdrag inom Corporate Communication är att stärka och utveckla varumärket, externt och internt. Huvuduppdraget för internkommunikation är att stödja företagets strategiska utveckling och affärsverksamhet samt att skapa engagerade och motiverade medarbetare.

PwC står inför en spännande förändring, med en positionsförflyttning som mål, i enlighet med strategin för 2020. Tjänsten som internkommunikationsansvarig kommer vara central för att skapa engagemang hos medarbetare. Fokus kommer ligga på strategisk förändringskommunikation.

I rollen ingår att
• Upprätta och verkställa internkommunikationsplan utifrån PwC:s övergripande strategi.
• Leda den strategiska internkommunikationen kring förändringsarbetet och PwC:s företagskultur. Du säkerställer att samtliga initiativ och projekt inom företaget samordnas kommunikativt utifrån gemensamma övergripande mål.
• Stärka det interna varumärket.
• Leda och driva en enhetlig ledningskommunikation på olika nivåer i organisationen.
• Du har ett nära samarbete med PwC:s ledning samt med övriga affärsstödsenheter inom PwC, framförallt deras HR-enhet.
• Arbetsleda de tre medarbetare som ingår i internkommunikationsteamet.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som är självgående, stresstålig och strukturerad. Du är en utmärkt projektledare med god samarbetsförmåga som gör att du kan driva stora utvecklingsprojekt som ofta involverar många personer inom organisationen. Du har en god ledarförmåga och lång erfarenhet av att leda människor. Du har även erfarenhet av ledningsgruppsarbete.

Vidare har du:
• Akademisk examen inom marknads- och kommunikationsområdet.
• Minst tio års erfarenhet av strategisk internkommunikation.
• Minst fem års erfarenhet av strategisk förändringskommunikation.
• Genomfört omfattande förändringsresor på större företag.
• God förståelse för digitala kommunikationskanaler som passar för internkommunikation.
• Utomordentlig kommunikationsförmåga, skriftligt och verbalt på svenska och engelska.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på deras huvudkontor på Torsgatan i Stockholm. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer sker löpande. Har du frågor kontakta linda.segerstrom@inhouse.se. Välkommen!

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.