Apoteket AB söker strategisk b2b projektledare

Rekryteringskonsult & Konsultchef

Arbetsbeskrivning / Work Description
Apoteket AB söker nu en strategisk b2b projektledare inom marknad. Du ska säkra att marknadsföring och marknads¬kommunikation bidrar till ett fortsatt starkt varumärke och en marknadsledande position för Apoteket inom marknadssegment Vård och Företag. I rollen ingår att tillsammans med marknadschefen, och i samverkan med försäljningschef och försäljningsorganisationen, utarbeta den årliga marknads- och aktivitetsplanen för de marknadssegment som Apoteket riktar sig till b2b. Det ingår även att utifrån fastställd aktivitetsplan under året initiera marknadsinitiativ och samordna dessa med uppsatta försäljningsplaner. Du skall även operativt planera och samarbeta med Apotekets byrånätverk i genomförandet av genomföra kampanjer och andra marknadsaktiviteter. I ansvaret ligger också att styra produktionsledning, samordning med övriga delar av marknadsavdelningen och enheter inom Apoteket samt säkerställa att genomförda marknadsaktiviteter utvärderas.
I rollen ligger också att tillsammans med Marknadschefen utveckla och planera hur positioneringen mot aktuella marknadssegment samordnas med den övergripande positioneringen av varumärket Apoteket.

Din profil / Your profile
Vi ser att du är utåtriktad, självgående och har förmåga att skapa driv i en projektgrupp. Du har ett affärsmässigt synsätt på marknadsföring. Du är en engagerad person som drivs av att nå uppsatta mål.
Du har högskola eller universitetsutbildning inom ekonomi och marknadsföring Du ska även ha fem års erfarenhet av marknadsarbete i större bolag med komplex försäljning inom b2b, antingen som projektledare på marknadsavdelning eller reklambyrå. Erfarenhet av både strategiskt som operativ marknads¬planering samt erfarenhet av att samarbeta med försäljningsorganisation.
Gedigen erfarenhet av relationsmarknadsföring samt från samarbete med olika typer av byråer och erfarenhet av att självständigt leda arbetet med kampanjer där flera olika externa mediekanaler används: print, online, dr, event, etc. Det är meriterande med erfarenhet från verksamheter som bedriver försäljning mot vård- och omsorgsmarknaderna. Även erfarenhet av lojalitetsprogram b-to-b, eventmarknadsföring på strategisk nivå samt varumärkesutveckling är meriterande.
Du ska ha goda egenskaper i svenska och engelska. Du arbetar obehindrat i MS Office och Adobe Acrobat Pro du bör även ha erfarenhet av uppföljnings- och säljstödsverktyg gällande marknadsaktiviteter och försäljning/RM.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Placering är på Apotekets huvudkontor i Stockholm. Låter tjänsten intressant? Ansök via länken nedan med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 3 april, intervjuer sker löpande så sök gärna idag.