Denna tjänst är inte längre aktuell.
Area Manager Sverige till Chevalier
Är du den vi söker?
Vi på Chevalier älskar det vi håller på med. Nämligen att skapa jakt- och fritidskläder med mycket hög kvalité och en känsla för stil. Det har vi gjort i 70 år och enligt oss har resan bara börjat. Vi älskar så klart att vistas ute i skog och mark. Att ta hand om det fina jakt-arv vi har i Sverige och vara en ledare inom god jaktetik och kunskap om djur och natur. För oss är gemenskap ett ledord, vi månar om varandra, våra jaktkamrater – vilka de än månde vara – våra kunder, samarbetspartners och kollegor.
Vi är inne i en fas med stark tillväxt och höga ambitioner inför framtiden. Med ett starkt varumärke som grund, långsiktiga ägare och engagerad personal skall vi fortsätta växa inom såväl befintliga som närliggande kund- och produktsegment. Chevalier ingår i koncernen Open Air Group som tillhandahåller varumärken som Alaska, Burell, Garphyttan, Tracker, UltraCom och Wehunt.
Nu vill vi stärka upp vår organisation med en Area Manager för Sverige.
Är du en fantastisk säljare och affärsperson som vill vara med och fortsätta utveckla ett av Sveriges mest kända jaktvarumärken? Har du en aktiv livsstil och lockas av att vara med och utveckla ett av Skandinaviens ledande företag inom jakt? Brinner du för försäljning och har bred erfarenhet inom jakt- och fritidskläder?
Då kan rollen som Area Manager Sverige på Chevalier vara något för dig!
Arbetsbeskrivning
I rollen som Area Manager har du en av våra viktigaste roller, som vårt ansikte utåt. Din specialistkompetens är att förstå kundens behov och utveckla våra gemensamma affärer. Du vårdar och utvecklar befintliga kunder, samtidigt som du utvecklar ny distribution i hela landet. Du arbetar för företagets uppsatta budget. Du säkerställer att produkterna och Chevalier får en framträdande roll hos återförsäljarna.
Arbetet innebär stor närvaro ute hos Chevaliers kunder. Du ingår i ett Nordiskt säljteam.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• Vara expert på Chevaliers sortiment, material och varumärkesplattform
• Arbeta för utökad distribution av Chevalier i hela Sverige
• Upprätta affärsplaner och framförallt genomföra dessa
• Genomföra kollektionsvisningar med Chevaliers kunder
• Aktivt arbeta med affärsutveckling och order i säsong
• Ansvarig för att nå uppsatt budget för den svenska marknaden
• Hjälpa Chevaliers utvalda partners mot en positiv utveckling
Din profil
Vi söker dig som har dokumenterad säljerfarenhet inom textil och fritidskläder. Du har god erfarenhet av att driva försäljning och vana att skapa, genomföra och följa upp affärsplaner.
Som person behöver du ha ett stort eget driv och engagemang. Vi ser att du har ett mycket bra affärssinne. Du tar stort ansvar och ser till att dina mål uppfylls. Du har hög energi och en positiv inställning och tycker om att arbeta med människor. Att skapa dynamiska och bra relationer med återförsäljare är viktigt för dig och något som driver dig. Du ser hellre möjligheter än problem och du har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är strukturerad och van att planera, samt genomföra och komma till avslut. Du behöver ha ett B-körkort då rollen kräver stor närvaro ute bland kunderna och du kommer att ha 60-70 övernattningar per år.
Om företaget
Bolaget grundades 1950 och har i snart 70 år designat och producerat jakt -och fritidsklädsel där kvalité och genuint hantverk alltid har hört till ledorden. Idag finns Chevalier på ett 30-tal marknader och ingår i Open Air Group, huvudägare är Nalka och Mellby Gård, långsiktiga investerare med entreprenörssjäl som investerar i verksamheter med stor potential att växa och utvecklas.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Huvudkontoret ligger i Mölnlycke, men optimal bostadsort är Jönköping med omnejd. Låter det som en intressant tjänst så är du välkommen med din ansökan. Vi intervjuar löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Andersch på erik.andersch@inhouse.se eller Lena Serner på lena.serner@inhouse.se</p