Denna tjänst är inte längre aktuell.
Art Director med fokus på digital och rörlig kommunikation till reklambyrån Loudly
Är du den vi söker?
Är du en Art Director som brinner för kommunikation i digitala medier och som är sugen på något nytt? Nu söker Loudly en Art Director till sitt växande team. Rollen är ny och du får möjlighet att i nära samarbete med VD forma din roll och resan framåt.
Loudly är en familjär reklambyrå med fokus på digitala medier och är en del av Scream-familjen. Med ett brinnande intresse för relevans i kommunikation hjälper Loudly några av Sveriges största varumärken med idé, koncept, digital annonsproduktion och social media management.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Art Director på Loudly kommer du framför allt att arbeta med att skapa strategiska och kreativa kommunikationslösningar som svarar mot kundernas målsättningar och budget och säkra att idé och uttag går hand i hand med målgrupp och media. Du kommer ta lead i att arbeta fram underlag för pitch och även ansvara dagligen för att inspirera och utmana såväl kunder som att säkerställa den kreativa höjden i teamet.
Loudly har en stor variation av kunder och uppdrag vilket betyder att du snabbt måste kunna sätta dig in i kundernas manér och tonalitet, och kunna skapa lösningar som leder till de uppsatta KPI:erna. Loudly (och deras kunder) älskar allt digitalt! Så det du producerar kommer oftast att synas på Instagram, Facebook, Snapchat och Youtube men också på OTV eller Digital OOH.
En vanlig arbetsdag kommer du:
- Arbeta med idéutveckling, skapa kommunikativa koncept, sätta budskapshierarkier och kampanjstrukturer som kan tas ut i digitala produktioner
- Ansvara för idén, kommunikationen och visuella presentationen i dina uppdrag
- Ta ut delar av dina idéer i digitala produktioner
- Briefa och leda arbetet gentemot samarbetspartners, såsom fotografer, illustratörer etc.
Som anställd hos Loudly blir du en del av ett passionerat team som bygger den byrå de själva skulle vilja vara kund till. I ditt dagliga arbete kommer du få mycket ansvar, variation och möjlighet att utmana och utveckla. Din roll kommer formas efter vad du gillar att göra och är bra på, men Loudly är också ett prestigelöst team där alla kavlar upp ärmarna och arbetar hårt för deras kunders framgång. Oavsett roll.
Din profil
Vi söker dig som har minst några års erfarenhet från en liknande roll och som har djup kunskap inom digital och rörlig media. Du har en relevant utbildning inom marknad & kommunikation och har erfarenhet av att skapa kommunikation för digitala kanaler och för olika varumärken från tidigare jobb.
För dig är det viktigt att förstå drivkrafter hos slutkonsument och användarbeteenden i olika digitala plattformar. Du är även skarp på att visualisera idé och koncept i tänkta kommunikationslösningar. Du är nyfiken och tycker om att göra research, söka svar och ställa frågor för att landa i en idé och rekommendation som utvecklar kundens affär. Eftersom rollen kommer att innebära viss produktion så behöver du arbeta obehindrat i Creative Suite, After Effects och Premiere Pro.
Som person är du trygg i din egen kompetens, bra på att driva dina projekt framåt och har inga problem att arbeta snabbt och effektivt, både ensam och i team. För att göra underverk i rollen tror vi att du är strategisk, har en bra affärsförståelse och är duktig på att argumentera för din sak. För att trivas i teamet så behöver du vara prestigelös, positiv och ha lätt för att skapa goda relationer till kollegor och kunder.
Om företaget
Loudly är en digital reklambyrå som snabbt växt och fått förtroendet från en rad kunder. De är experter på att skapa kommunikation för digitala medier där de antingen producerar annonsmaterial från scratch eller utgår från material som kunden redan har och gör om det för att det ska fungera och leverera resultat.
Mindre kunder använder Loudly som sin fullservice reklambyrå medan större ser byrån som ett komplement för att bidra med digital kompetens och detaljkunskap som traditionella reklambyråer ofta saknar.
Loudly sätter relevans främst och jobbar i nära samarbete med reklam-och mediebyrå för att säkerställa att målgrupp och styrningar går hand i hand med kreativ idé och förutsättningar för respektive plattform och hur man konsumerar innehåll just där.
Övrigt
Rollen är en tillsvidareanställning på heltid. På Loudly arbetar man 37,5 timmars veckor och på sommarhalvåret slutar man tidigare på fredagar. Man varvar arbete hemifrån med att ses tillsammans med kollegorna på det stora och nyrenoverade kontoret mitt på Stureplan. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök på en gång med ditt cv och portfolio, vi intervjuar löpande. Du behöver inte skicka med något personligt brev. Vi ser fram emot din ansökan!</p