Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Assistent till Advokatbyrå

Är du den vi söker?

Är du intresserad av att arbeta på en affärsjuridisk advokatbyrå? Är du dessutom serviceminded, ansvarsfull och flexibel? Då kan denna tjänst vara något för dig! 

Arbetsbeskrivning

Som assistent ingår du i det administrativa supportteamet vars uppdrag är att ge förstklassig support till organisationen och klienterna. Du arbetar tätt tillsammans med såväl andra assistenter som byråns jurister. Tjänsten innefattar vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter såsom registrering av nya klienter och ärenden, jävskontroller, mötesbokningar, informationssökning, dokumenthantering, formatering i Word, korrektur- och motläsning, upprättande av pärmar och inbindning av dokument, arbete med Powerpointpresentationer, utläggsräkningar, arkivering, printarbeten, skanning samt övrig service. För rätt person erbjuds du arbete i en modern miljö med högt tempo, trevliga kollegor och omväxlande arbetsuppgifter.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från advokatbyrå. Du bör ha lätt för att komma in i nya arbetsuppgifter och att lära dig nya system. Du har mycket goda kunskaper i MS Office och Outlook, med tyngdpunkt på Word. Givetvis behärskar du svenska och engelska väl i både tal och skrift. Som person har du en positiv inställning, är serviceminded, prestigelös och flexibel. Du trivs i en fartfylld miljö, och kan snabbt prioritera om ditt arbete om så krävs. Du är även mycket noggrann i det dagliga arbetet.

 

Om Inhouse

På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som HR-konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult i team HR på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Övrigt/Vad händer nu?

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Inhouse och arbetar ute hos kund. Önskad start så snart som möjligt och initialt ca sex månader. Uppdraget kan komma att bli förlängt under en längre period och för rätt person finns möjlighet till fast anställning längre fram. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl.

Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Maria Fjellström på maria.fjellstrom@inhouse.se. 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Maria Fjellstrom

maria.fjellstrom@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!